Dokt books 0405 1 copy2020 m. rugsėjo 18 d. Psichologijos instituto doktorantė Katažyna Labanienė gins disertaciją „Skaitymo sunkumų prognostiniai veiksniai ikimokykliniame amžiuje“ psichologijos mokslo krypties daktaro laipsniui gauti.

Pradžia 16 val. Stebėti disertacijos gynimą galite nuotoliniu būdu pasinaudodami nuoroda https://bit.ly/3k1lJoN

Mokslinė vadovė – doc. dr. Gražina Gintilienė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, psichologija S – 006)

Disertacijos gynimo tarybos sudėtis:

prof. dr. Roma Jusienė – tarybos pirmininkė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, psichologija – S 006);

prof. dr. Stefanija Ališauskienė (Šiaulių universitetas socialiniai mokslai, edukologija – S 007);

doc. dr. Rasa Barkauskienė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, psichologija – S 006);

prof. dr. Saulė Raižienė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, psichologija – S 006);

doc. dr. Gintautas Šilinskas (Juveskiulės universitetas, Suomija, socialiniai mokslai, psichologija – S 006).

Anotacija:

Šiuo ilgalaikiu tyrimu buvo siekiama nustatyti ikimokyklinio amžiaus vaikų rizikos veiksnius, numatančius mokinių skaitymo sunkumus pirmoje ir antroje klasėse. Rezultatai parodė, kad pirmos ir antros klasės mokinių iškodavimą ir skaitymo supratimą geriausiai ikimokykliniame amžiuje numato skirtingi vaiko pažintiniai gebėjimai ir funkcijos: iškodavimo įgūdžius – greitasis vardijimas, trumpalaikė girdimoji atmintis, fonologinis supratimas ir regimosios informacijos apdorojimo greitis; skaitymo supratimą – vaikų kalbiniai gebėjimai (žodynas), greitasis vardijimas ir fonologinis supratimas. Siekiant numatyti būsimus rizikos ir ne rizikos grupių vaikų skaitymo rezultatus 1 ir 2 klasėse vertingiau remtis pedagogų nei tėvų teikiama informacija apie vaikų skaitymo sunkumų rizikos požymius, pastebėtus ikimokykliniame amžiuje. Skaitymo sunkumų riziką rekomenduotina nustatyti jau ikimokykliniame amžiuje pagal pedagogų užpildyto Disleksijos rizikos klausimyno (DRK-P) atskirties įvertį lygų 33 ir daugiau, taip pat būtina atsižvelgti į greitojo objektų ir spalvų vardijimo iverčius, logopedų užpildyto Disleksijos rizikos klausimyno (DRK-L) bendrą įvertį bei į informaciją apie tėvų patirtus sunkumus mokantis skaityti ir rašyti.

Skaityti disertaciją

Kontaktinis asmuo:
Jūratė Rapalavičiūtė
tel.: +370 5 2667616
el. paštas:

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos