Vilniaus universiteto Lelevelio salėjeŠių metų balandžio 28-29 dienomis Vilniaus universiteto Ugdymo mokslų institutas surengė Nordplus“ projekto „Informatinio mąstymo vertinimas Šiaurės šalių technologijų kūrėjų ugdyme“ seminarą. Atvyko projekto koordinatorė, Suomijos Oulu universiteto Edukologijos fakulteto dekanė profesorė Kati Mäkitalo, kiti dėstytojai, penkių Oulu regiono mokyklų mokytojai, taip pat Talino universiteto mokslininkė. Dalyvavo Lietuvos mokyklos, projekto partneriai: Klaipėdos Gedminų, Kretingos Marijono Daujoto ir Ukmergės „Šilo“ progimnazijų, Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerinio licėjaus mokytojai, taip pat keletas mokytojų iš Vilniaus Barboros Radvilaitės progimnazijos.

Pirmoji seminaro diena prasidėjo lankantis Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjuje. Lankėmės pamokose, kalbėjomės su mokytojais. Ypač visiems patiko pradinių klasių kūrybiškas technologijų naudojimas ir mokymas. Dalyviai iš licėjaus atvyko į Vilniaus universitetą. Mokyklų komandos trumpai pristatė pagrindines informatinio mąstymo ir STEAM ugdymo veiklas. Toliau vyko diskusijos komandose. Kiekviena komanda, susidedanti iš mokytojų ir mokslininkų, pasirinko vieną su informatiniu mąstymu susijusią veiklą ir trumpai aptarė jos vertinimo galimybes. Šis darbas buvo tęsiamas kitą dieną.

Antra seminaro diena prasidėjo trumpa susipažinimo ir informatinio mąstymo apibrėžties formavimo sesija, vedama prof. Valentinos Dagienės. Alvida Lozdienė pristatė informatinio mąstymo užduočių kūrimo principus, dalinosi el. mokymosi sistemai ViLLE / Eduten užduočių kūrimo praktika. Ryto sesijoje dalyvavo ir Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto trečio kurso studentai – būsimieji pradinio ugdymo mokytojai. Kartu nagrinėdami praktines užduotis, seminaro dalyviai vertino informatinio mąstymo užduočių sudėtingumą, atitikimą mokinių amžiaus grupei, informatinio mąstymo konceptų vertinimo principus.

Profesorė Kati Mäkitalo pristatė ikimokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojų rengimą Suomijoje, mokytojų rengimo programas ir susijusius mokslo tyrimus, atliekamus Oulu universitete. Būsimųjų mokytojų rengimo studijos pasižymi daugiadisplinariškumu, įvairūs dalykai aktyviai integruojami, studijos grindžiamos naujausiais mokslo tyrimų rezultatais ir glaudžiai siejamos su praktika. Konkursas būsimiems mokytojams Suomijoje yra didžiulis – tik 11 % pretendentų priimami į būsimų mokytojų studijas. Seminaro dalyviai diskutavo apie mokytojo profesijos prestižo priežastis, ir viena iš jų, paminėta pačių mokytojų iš Suomijos – pedagoginė laisvė, pasitikėjimas mokytoju. Suomija didžiuojasi savo buvusiu prezidentu Martti Ahtisaari, kuris 2008 m. gavo Nobelio taikos premiją ir yra baigęs pradinių klasių mokytojo studijas.

Po kavos pertraukos buvo tęsiamas pirmąją dieną pradėtas mokytojų ir mokslininkų bendras darbas komandose. Naudojantis interaktyvia „Miro“ aplinka buvo diskutuojama apie pasirinktas konkrečias STEAM ir informatinio mąstymo veiklas (pvz.: mokomųjų žaidimų kūrimas „ScratchJr“ aplinkoje, išmaniojo šiltnamio, vandens malūno kūrimas, žmogaus skeleto modeliavimas iš gamtinių medžiagų) ir šių veiklų vertinimo procesą. Komandų darbai buvo pristatomi ir aptariami. Aptarimo metu visas vertinimui skirtas dėmesys buvo siejamas su tikslu mokinį motyvuoti ir padėti jam sėkmingai mokytis bei įgyti ne tik informatinio mąstymo, bet ir STEAM, bendravimo, bendradarbiavimo ar kitų, priklausomai nuo ugdymo veiklų konteksto, kompetencijų.

Dalyviai susipažino su Vilniaus universiteto istorija, domėjosi prabėgusių amžių mokslo pasiekimais, garsinusiais Vilniaus universitetą Europoje, taip pat aplankė universiteto senųjų rūmų ansamblio bibliotekos, buvusios observatorijos ir filologijos fakulteto svarbiausias erdves, grožėjosi senaisiais kiemeliais.

Suomijos ir Estijos partneriai pasidžiaugė glaudžiu projekto universitetų bendradarbiavimu su mokyklomis, aptarė artimiausias informatinio mąstymo ugdymo veiklas.

 Projekto partneriai stebi pamokas VGTU inžinerijos licėjuje1 Projekto partneriai stebi pamokas VGTU inžinerijos licėjuje2

 

 

 

 

 

 

Projekto partneriai stebi pamokas VGTU inžinerijos licėjuje 

 Profesorė Kati Mäkitalo skaito paskaitą

Profesorė Kati Mäkitalo skaito paskaitą Vaikystės pedagogikos studijų trečiakursiams

 

 

Parengė: Valentina Dagienė, Tatjana Jevsikova, Alvida Lozdienė

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos