Erasmus+ strateginės partnerystės projektas „Future Teachers Education: Computational Thinking and STEAM”, sutrumpintai TeaEdu4CT (2019-1-LT01-KA203-060767) artėja prie pabaigos. Darbšti dešimties partnerių iš dešimties šalių komanda, koordinuojama Vilniaus universiteto mokslininkų, parengė dešimtį modulių būsimiems mokytojams, kad sustiprintų informatinio mąstymo (angl. Computational Thinking, CT) ir STEAM dalykų mokymą. Projekto partneriai: Turku universitetas (Suomija), Karališkasis technologijos institutas (Švedija), Ankaros universitetas (Turkija), Talino universitetas (Estija), Europos studijų ir iniciatyvų centras (CESIE) (Italija), Vienos technikos universitetas (Austrija), Radboudo universitetas (Nyderlandai), Paderborno universiteto (Vokietija), Mokslinių tyrimų ir mokymo centrų CARDET (Kipras).
Visi moduliai jau parengti, jie buvo recenzuojami ir pilotuojami – taip užtikrinta turinio kokybė. Studentai pilotuodami modulius turėjo pildyti parengtas anketas, teikti siūlymus. Išnagrinėjus jų pastabas, moduliai buvo patobulinti, neretai pridėta papildomos medžiagos. Moduliai skiriami ikimokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo mokytojų kompetencijoms plėtoti. Numatomi mokytojų mokymai ir kultūrinis, kalbinis medžiagos adaptavimas verčiant į partnerių kalbas. Moduliai grindžiami konkrečiomis priemonėmis, aktyviais mokymo metodais, praktinėmis veiklomis ir ištekliais. Visi moduliai parengti taikant kūrybinių bendrijų licenciją (Creative Common) – atsisiųskite ir naudokite:
Projektas TeaEdu4CT atitinka Europos šalių nuostatą plėsti fizinių mokslų integraciją su socialiniais bei menų mokslais. atliepia Europos Sąjungos „Skaitmeninio švietimo veiksmų plano“ uždavinius, kuriais siekiama ieškoti inovatyvių būdų skaitmeniniam ugdymo turiniui gerinti.
2022 m. gegužės 31 d. ir birželio 1 dienomis Vilniuje ir Kaune surengtas tarptautinis TeaEdu4CT sklaidos seminaras. Dalyvavo per 30 mokslininkų, ugdymo specialistų iš įvairių šalių, įvairių, ne partnerių institucijų: Belgijos, Ispanijos, Lenkijos, Maltos, Portugalijos, Ukrainos. Buvo pristatyti moduliai, aptarti metodiniai klausimai. Parengta medžiaga prisidės prie modernaus ir gilaus informatikos ir STEM ugdymo turinio formavimo, bus taikomas rengiant būsimus gamtos mokslų, informatikos ir matematikos pedagogus.
Atvykusiems svečiams ir projekto partneriams buvo suorganizuoti pažintiniai renginiai: parodėme Vilniaus universiteto senųjų rūmų žavesį, apsilankėme Seime ir išklausėme gido pasakojimą apie Lietuvos valstybės atkūrimą. Po pristatymų Kauno technologijų universitete, apžiūrėjome Kauno pilį ir senamiestį, apsilankėme M. K. Čiurlionio ir Velnių muziejuose.
Projektas TeaEdu4CT baigiasi rugpjūčio mėnesį. Gaila, taip greitai prabėgo treji metai. Partneriai toliau ketina tyrinėti su moduliais susijusias mokymo veiklas, galbūt net parašyti monografiją.
Susitikimas su prof. dr. Vilija Targamadze Seime |
Vilniaus universiteto Filosofijos fakultete kalba profesorė Yasemin Gülbahar iš Ankaros universiteto |
Pranešimas Kauno technologijų universitete, pristato Informatikos fakulteto prodekanė dr. Daina Gudonienė |
|