Filosofijos fakultetas Filosofijos fakultetas
  • Apie FsF
    • Istorija
    • Struktūra
    • Taryba
    • Dekanatas
    • Studijų skyrius
    • Bendrųjų reikalų skyrius
    • Mokslo ir projektų skyrius
    • Komunikacijos skyrius
    • Komisijos, komitetai
    • Socialiniai partneriai
    • Telefonų knyga
  • Mokslas
    • Institutai
    • Atitikties mokslinių tyrimų etikai vertinimas
    • Rezultatai ir sklaida
      • Mokslo rezultatai
        • Mokslininkų rekomendacijos
        • Monografijos, studijos
        • Metodinės priemonės
        • Mokomieji ištekliai
        • Tyrimų duomenų bazės
      • Mokslo publikacijos
      • Mokslo žurnalai
      • Mokslo renginiai
    • Mokslinės veiklos apžvalga
    • MTEP temos
    • Projektai
      • Nacionaliniai projektai
        • Lietuvos mokslo tarybos projektai
        • ES Struktūrinių fondų projektai
        • Kiti nacionaliniai projektai
      • Tarptautiniai projektai
        • Horizonto programa
        • Erasmus+
        • Kiti tarptautiniai projektai
      • VU projektai
        • VU Mokslo skatinimo fondo projektai
        • FSF mokslo paramos fondas
          • SHARE: Europos sveikatos, senėjimo ir išėjimo į pensiją tyrimas
      • SHARE: Europos sveikatos, senėjimo ir išėjimo į pensiją tyrimas
        • SHARE Lietuva
        • Projektas Aktyvaus senėjimo politika Lietuvoje: iššūkiai ir galimybės
        • NordForsk projektas: Tvarus senėjančių Šiaurės ir Baltijos šalių gyventojų populiacijų profesinis gyvenimas
        • Mokslinės veiklos rezultatai
        • Žiniasklaida apie SHARE Lietuva
        • Naujienos
        • Renginiai
        • Kontaktai
        • D.U.K.
    • Mokslo skatinimo fondai
    • Mokslinių tyrimų infrastruktūra
    • Studijos ir akademinė karjera
      • Pedagoginės studijos ir mokslas
      • Disertacijos
      • Podoktorantūros stažuotės
  • Stojantiesiems
    • Bakalauro studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Pedagogikos profesinės studijos
    • Kodėl verta studijuoti?
    • Siūlomos studijos
    • Moksleivių akademijos ir mokyklos
    • Apsilankyk fakultete
    • Klausk
  • Studentams
    • Studijos
      • Aktualu
      • Studentiško gyvenimo vadovas
      • Tvarkaraščiai
      • Studijų kalendorius
      • Studijų kokybė
      • Individualiosios studijos
      • Studijų užsienyje galimybės
    • Pagalba studentams
      • VU Bendruomenės gerovės skyrius
        • Psichologinės paslaugos
        • Psichologinio vertinimo instrumentai
      • Studijos turintiems negalią
      • Karjeros paslaugos
      • Akademinis konsultavimas
      • Studijas reglamentuojantys dokumentai
      • Mentorystė Filosofijos fakultete
      • Alumni
      • Pasirengimas ekstremalioms situacijoms
    • Studentų organizacijos
    • Bakalauro studijos
      • Azijos studijos
      • Dalyko pedagogika
      • Filosofija
      • Kriminologija
      • Psichologija
      • Psichologija (turintiems aukštąjį išsilavinimą)
      • Socialinė politika
        • Socialinės politikos idėjų konkursas
      • Socialinis darbas
      • Sociologija
      • Tvarumas ir ateities visuomenės
      • Vaikystės pedagogika
    • Magistrantūros studijos
      • Edukacinė ir vaiko psichologija
      • Edukologija
      • Filosofija
      • Klinikinė psichologija
      • Organizacinė psichologija
      • Religijos studijos
      • Šiuolaikinės Azijos studijos
      • Socialinė politika
      • Socialinis darbas
      • Sociologija
      • Taikomoji ir teorinė kriminologija
      • Sveikatos psichologija
      • Teisės psichologija
    • Doktorantūros studijos
      • Doktorantams
        • Edukologija
        • Etnologija
        • Filosofija
        • Psichologija
        • Sociologija
      • Priėmimas
        • Edukologija
        • Etnologija
        • Filosofija
        • Psichologija
        • Sociologija
    • Pedagogų rengimas ir karjera
      • Dalyko pedagogika – gretutinės studijos
      • Mokyklos pedagogika, profesinės studijos - 1 metų
      • Mokyklos pedagogika, profesinės studijos - 2 metų
      • Modulio studijos pedagogams
        • Ikimokyklinio ugdymo pedagogikos modulis
        • Pradinio ugdymo pedagogikos modulis
        • Gamtos mokslų dalyko moduliai
        • Informatikos mokomojo dalyko modulis
        • Užsienio kalbų modulių studijos mokytojams
        • Pilietiškumo ugdymas
      • Nacionalinės kvalifikacijų tobulinimo programos
        • Geografijos mokymas(is)
        • Chemijos mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų tobulinimas
        • Filosofijos ir etikos mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų tobulinimas
        • Biologijos mokymas(is) gyvybės mokslų raidos kontekste
        • Kalbų mokymo(si) optimizavimas pasitelkus generatyvinį dirbtinį intelektą (GDI)
        • Inžinerinės technologijos: dalykinių kompetencijų stiprinimas
        • Matematikos mokymas ir mokymasis
        • Gyvenimo įgūdžių ugdymas
      • Ugdymo mokslų studijos
        • Dalyko pedagogika – bakalauro studijos
        • Vaikystės pedagogika – bakalauro studijos
  • Darbuotojams
    • Dėstytojams ir akademinei veiklai
      • Dėstytojams
      • Dėstytojų iniciatyvų skatinimas
      • MVG programų rengimas
      • Virtuali mokymo aplinka
      • Publikacijų registravimas
    • Vidaus ištekliai ir sistemos
      • FSF intranetas
      • VU praktikų ir poilsio centrai
      • Pasirengimas ekstremalioms situacijoms
    • Intelektinė nuosavybė ir inovacijos
    • Erasmus+ personalui
    • VU Bendruomenės gerovės skyrius
  • Paslaugos
    • Mokymų paslaugos
      • Psichoterapijos mokymai
      • Pedagogų kompetencijų tobulinimo programos
      • Rytų kalbų mokykla
    • Medicinos psichologų stažuotės
    • Mokslinės paslaugos
      • Konsultacijos
      • Tyrimai
    • Moksliniai ištekliai
      • Techninė įranga
      • Testų biblioteka
  • Parama UA
  • EN
services
Empty
  •  Spausdinti 

Aušra Žemgulienė

  • Apie
  • Publikacijos
  • Tyrimai
  • KITA AKADEMINĖ VEIKLA

Apie

Docentė

Socialinių mokslų (Edukologija) daktarė, Vilniaus universiteto Vaikystės pedagogikos studijų programos vadovė, SPK pirmininkė. Mokslinių interesų sritis apima ankstyvojo ir pradinio visuomeninio ugdymo turinį ir didaktiką.

Domisi Lietuvos ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programų rengimo dokumentais, programų turinio raida ir pokyčiais, naujausia Lietuvos ugdymo turinio atnaujinimo (UTA) projektų medžiaga.

Susipažinusi su užsienio šalių (Australijos, Kanados ir kt.) ankstyvojo ir pradinio ugdymo programomis.

Pastaraisiais metais gilinasi į ikimokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus mokinių visuomeninio ugdymo pasiekimus, gebėjimų auginimą, vertinimą.
Dėstomi visuomeninio ugdymo srities didaktikos kursai Vaikystės pedagogikos studijų programos studentams. Teikė pastabas ir siūlymus pradinio ugdymo atnaujintos Visuomeninio ugdymo programos projektui (UTA, 2021). Gilinasi į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo turinio nuoseklumo ir programų dermės klausimus.

Mokslinių tyrinėjimų sritys: Pedagogika, pradinis ugdymas, istorijos mokymas, švietimo istorija.

Dėstomi dalykai: Ankstyvojo raštingumo ugdymas: socialinis ugdymas, Gamtamokslinio ir socialinio raštingumo ugdymas: 3 Valstybės ir visuomenės raidos didaktika, Gamtamokslinio ir socialinio raštingumo ugdymas: 4 Praktinis krašto pažinimas, Ankstyvojo švietimo raida.

ORCID iD copy copy ORCID


Adresas
: Universiteto g. 9, 01513 Vilnius.

El. paštas:

Priėmimo laikas: Susitarus el. paštu, 407 kab.

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)

Jakavonytė-Staškuvienė, Daiva; Žemgulienė, Aušra; Sakadolskis, Emilija Alma (2021). Cooperative learning issues in elementary education: A Lithuanian case study // Journal of education culture and society. Wrocław : University of Wrocław. eISSN 2081-1640. 2021, vol. 12, no. 1, p. 445-468. DOI: 10.15503/jecs2021.1.445.468. [Emerging Sources Citation Index (Web of Science); Academic Search Complete; ERIH Plus] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,334]. 

Žemgulienė, Aušra (2020). Historic Time Perception in Primary Classes: Educational Expectations and Achievements [Istorinio laiko supratimas pradinėse klasėse: ugdymo lūkesčiai ir pasiekimai] // Acta paedagogica Vilnensia, ISSN 1392-5016 eISSN 1648-665X 2020, vol. 44, pp. 114–128 DOI: https://doi.org/10.

Žemgulienė, Aušra (2019). Enhancing Understanding of Historical Time in Primary Classes: How to Improve the Curriculum in Lithuania? In Education and New Development (ed. by Mafalda Carmo).Vol 2. P. 96-100. World Institute for Advanced Research and Science (WIARS), Portugal. Published by InScience Press. Lisboa, Portugal. Internete: http://end-educationconference.org/wp-content/uploads/2019/06/Education-and-New-Developments_2019_Vol_II.pdf

Žemgulienė Aušra, Babachinaitė Aistė (2018). Argumentavimas pradinėse klasėse dirbant su istoriniais šaltiniais: 4 klasės mokinių argumentavimo ir šaltinio supratimo gebėjimų kaita [Argumentation in primary class while working with historical sources: the development of 4th formers’ argumentation and understanding historical source abilities]. In Švietimas: politika, vadyba, kokybė [Education Policy, management and Quality]. Vol. 10-1. P. 27-46. Internete: http://oaji.net/articles/2017/513-1534704764.pdf.

Tyrimai

Projektinė veikla

Projektinė veikla

Nacionaliniai projektai

Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas (įgyvendinimo priemonę Nr. 09.3.1-ESFA-V-738 „Aukštųjų mokyklų tinklo tobulinimas“). Projektas finansuojamas iš Europos socialinio fondo lėšų pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto.

Tęsk (Nr. 09.2.1-ESFA-V-727-01-0001). NŠA.
Vykdymo laikotarpis: 2018-2022.

4 klasės mokinių raštingumo gebėjimų tobulinimas taikant Lego metodika grindžiamą integruotą ugdymo turinį. Nr. 09.2.1-ESFA-K-728-01-0004. Pareiškėjas su Kauno Varpelio pradinė mokykla su trimis Kėdainių rajono mokyklomis.
Vykdymo laikotarpis: 2018.

Išmanusis mokslininkas. Nr. 09.2.1-ESFA-K-728-01-0024. Pareiškėjas Vilniaus Filaretų pradinė mokykla su Vilniaus Žaliakalnio darželiu / mokykla, Širvintų pradine mokykla. 
Vykdymo laikotarpis: 2018-2019.


Tarptautiniai projektai

Cooperation for innovation and the exchange of good practices. Erasmus+ KA201 (aukštojo mokslo strateginės partnerystės). Nr. 2018-1-FR01-KA201-047904.
Projekto partnerė, vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2018-2021.
http://pod.dicoplus.eu/

KITA AKADEMINĖ VEIKLA

Pareigos

Pareigos

LAMA BPO Stojančiųjų į ugdymo mokslų studijų programas motyvacijos įvertinimo vertinimo komisijos narė.

Mokslo renginiai

Mokslo renginiai

Konferencijų organizavimas

Kaip mokyti argumentuoti per pasaulio pažinimo pamokas?
Kartu su Makarskaitė – Petkevičienė R. Kūrybinės dirbtuvės pradinių klasių mokytojams IV-oje tarptautinėje mokslinėje konferencijoje education Policy In Cultural Contexts: Transmission And/or Transformation.
2019 11 07-08 Vilniaus universitetas, Vilnius (Lietuva).


Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)

Developing students’ cooperation skills in distance learning: discoveries and challenges.
Pranešimas kartu su Jakavonytė-Staškuvienė D., Sakadolskis E. DICO+ FINAL CONFERENCE.
Cordoba (Ispanija). 2021 07 06-07.

Cooperative learning issues in elementary education: A Lithuanian case study.
Pranešimas kartu su Jakavonytė-Staškuvienė D., Sakadolskienė E. EDUCATION-CULTURE-SOCIETY 7-th International Online Conference.
Wroclaw (Lenkija). 2020 09 11-12.

Enhancing understanding of historical time in primary classes: how to improve the curriculum in Lithuania?
Pranešimas, skaitytas tarptautinėje mokslinėje konferencijoje Education and new developments.
Porto (Portugalija). 2019 06 22-24.

Pasiklydę švietime: tarp idėjų ir realybės. Plenarinis pranešimas konferencijoje Ugdymo ir švietimo ateities idėjos.
Pranešimas kartu su Makarskaitė-Petkevičienė R. III - oji Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija III - oji edukologijos doktorantų konferencija.
LSMU, Kaunas (Lietuva). 2019 10 11-12.

Transformations in elementary classroom praxis through the use of the Lesson study method.
Pranešimas kartu su Jakavonytė-Staškuvienė D., Sakadolskienė E. Pranešimas sekcijoje IV-oje tarptautinėje mokslinėje konferencijoje Education Policy In Cultural Contexts: Transmission And/or Transformation.
Vilniaus universitetas, Vilnius (Lietuva). 2019 11 07-08.

Narystė

Narystė

Profesinėse asociacijose  

Lietuvos edukacinių tyrimų asociacija LETA (EERA, WERA, EASSH) narė.

Mokslo populiarinimo veikla

Mokslo populiarinimo veikla

Paskaitos, seminarai ir pranešimai

Pedagogų kompetencijų tobulinimo programa. „Socialinio ir gamtamokslinio ugdymo sritys naujo ugdymo turinio kontekste“ seminaras pravestas kompetencijų tobulinimui (Filaretų pradinės mokyklos pedagogams).
[2021.11.08]

Galimybės ir idėjos darbui pamokoje su naujai rengiamu pasaulio pažinimo vadovėliu 1 klasei „Taip“. Internetinė paskaita ir metodinė medžiaga pradinių klasių pedagogams (120 dalyvių; 2114 peržiūrų). UAB „Šviesa“ renginys.
https://bit.ly/3BaFS7w [2020.04.08]

Veiklos pradinių klasių mokiniams: „Laiko ir gamtos detektyvai“ // Pažinimo laboratorija. Litexpo paroda „Mokykla-2019“.
[2019.11.22]


Kita

Pasaulio pažinimo laboratorija pradinėse klasėse: tyrinėju, ieškau, pažįstu (s. TAIP!). R. Makarskaitė-Petkevičienė, A. Žemgulienė, V. Varnagirienė.
https://bit.ly/3ITW12W ; https://bit.ly/3v4gPPJ [2021.04.29]

Vieši didaktinių inovacijų pristatymo renginiai Atradimų laboratorijų veiklose „Laiko detektyvai“ (1 akad. val.) ir „Laiko ir gamtos detektyvai“ (2 akad. val.) LITEXPO parodoje „Mokykla 2019“.
[2019.11.22]

Pradinių klasių mokinių argumentavimo gebėjimų ugdymas pasaulio pažinimo kontekste. Pedagogų kompetencijų tobulinimo programa (8 akad. val.) (Zarasų švietimo pagalbos centras).
https://bit.ly/3PDIM8I [2019.03.19]

Istorinio raštingumo gebėjimų ugdymas dirbant su išmaniaja programėle Išmanusis mokslininkas. Mokymų programa (4 akad. val.) pradinių klasių mokytojams (Filaretų mokykla). 
[2019.02.20]

Pradinių klasių mokinių argumentavimo gebėjimų ugdymas pasaulio pažinimo kontekste. Pedagogų kompetencijų tobulinimo programa (8 akad. val.) (VU Pedagogų kompetencijų tobulinimo ir plėtros centras).
https://bit.ly/3cvzJJ1 [2018.11.17]

Ugdymo mokslų institutas

  • Apie institutą
  • Instituto bendruomenė
  • Mokslas
  • Instituto įvykiai
  • Doktorantų mokykla
  • Konferencijos

Vilniaus universitetas

  • Universiteto g. 3, LT-01513 Vilnius

  • Telefonas: +370 5 266 7600

  • El. paštas:  

  • Kodas: 211950810

  • PVM kodas: LT119508113

Informacija

  • Studijų klausimais: +370 5 266 7606

  • El. paštas: 

  • Žiniasklaidai: +370 5 268 7187

  • El. paštas: 

Nuorodos

  • Biblioteka

  • Alumni

  • Fondas

  • Intranetas

  • VU privatumo politika

Socialiniai tinklai

  • Facebook

  • Instagram

  • Linkedin

  • Youtube

%MCEPASTEBIN%