Apie

Turėdama matematikos ir informatikos išsilavinimą bei informatikos inžinerijos daktaro laipsnį, domiuosi švietimo temomis ir taip įsitraukiu į tarpdisciplininius tyrimus.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Informatinis mąstymas, informatikos didaktika, dirbtinio intelekto raštingumas, skaitmeninės kompetencijos, mokytojų rengimas.
Dėstomi dalykai: Informatinio mąstymo didaktika, Skaitmeninės kompetencijos 21 a., Ankstyvojo raštingumo ugdymas (gamtamokslinis, matematinis ir informatinis ugdymas).
.
![]() |
ORCID |
Adresas: Universiteto 9, 01513 Vilnius.
Telefonas: +37062223196
Priėmimo laikas: Iš anksto susitarus el. paštu, 605 kab.
Publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
Stupurienė, Gabrielė; Jevsikova, Tatjana; Gülbahar, Yasemin; Juškevičienė, Anita; Gindulytė, Austėja; Juodagalvytė, Agnė. To plug or not to plug: exploring pedagogical differences for teaching informatics in primary schools // Education and information technologies. New York : Springer. ISSN 1360-2357. eISSN 1573-7608. 2025, vol. 30, iss. 4, p. 4545-4582. DOI: 10.1007/s10639-024-13000-7.
Stupurienė, Gabrielė; Jevsikova, Tatjana; Kalelioglu, Filiz. Investigating primary school teachers’ intentions to integrate Informatics: a study of an adapted Theory of Planned Behaviour // Technology pedagogy and education. Abingdon : Routledge, Taylor & Francis Group. ISSN 1475-939X. eISSN 1747-5139. 2025, first published online, p. 1-15. DOI: 10.1080/1475939X.2025.2469891.
Stupurienė, Gabrielė; Lucas, Margarida; Bem-Haja, Pedro. Teachers’ perceptions of the barriers and drivers for the integration of Informatics in primary education // Computers & education. Oxford : Pergamon-Elsevier Science Ltd. ISSN 0360-1315. eISSN 1873-782X. 2024, vol. 208, art. no. 104939, p. [1-16]. DOI: 10.1016/j.compedu.2023.104939.
Juškevičienė, A.; Jevsikova, T.; Stupurienė, G.; Vinikienė, L. STEM Teachers’ Motivation and Engagement in Teacher Professional Development and Career Advancement: A Case Study of Lithuania. Educ. Sci. 2024, 14, 780. https://doi.org/10.3390/educsci14070780
Kampylis, Panagiotis; Dagienė, Valentina; Bocconi, Stefania; Engelhardt, Katja; Stupurienė, Gabrielė; Masiulionytė-Dagienė, Vaida; Jasutė, Eglė; Malagoli, Chiara; Horvath, Milena; Earp, Jeffrey. Integrating computational thinking into primary and lower secondary education: a systematic review // Educational technology & society: Special Issue on "Creating Computational Thinkers for the Artificial Intelligence Era—Catalyzing the Process through Educational Technology". Taipei City : International Forum of Educational Technology & Society. ISSN 1176-3647. eISSN 1436-4522. 2023, vol. 26, iss. 2, p. 99-117. DOI: 10.30191/ETS.202304_26(2).0008.
Vinikienė, Lina; Dagienė, Valentina; Stupurienė, Gabrielė. Introducing programming concepts through the Bebras tasks in the primary education // Teaching coding in K-12 schools: research and application / editors Therese Keane, Andrew E. Fluck. Cham : Springer International Publishing, 2023, chapter 10. ISBN 9783031219696. eISBN 9783031219702. p. 145-156. DOI: 10.1007/978-3-031-21970-2_10.
Stupurienė, Gabrielė; Jevsikova, Tatjana; Juškevičienė, Anita. Solving ecological problems through physical computing to ensure gender balance in STEM education // Sustainability. Basel : MDPI. eISSN 2071-1050. 2022, vol. 14, iss. 9, art. no. 4924, p. [1-16]. DOI: 10.3390/su14094924.
Bocconi, Stefania; Chioccariello, Augusto; Kampylis, Panagiotis; Dagienė, Valentina; Wastiau, Patricia; Engelhardt, Katja; Earp, Jeffrey; Horvath, Milena; Jasutė, Eglė; Malagoli, Chiara; Masiulionytė-Dagienė, Vaida; Stupurienė, Gabrielė. Reviewing computational thinking in compulsory education: state of play and practices from computing education. Luxembourg : Publications Office of the European Union, 2022. 138 p. ISBN 9789276472087. DOI: 10.2760/126955.
Stupurienė, Gabrielė; Gulbahar, Yasemin. Informatics at primary education: teachers’ motivation and barriers in Lithuania and Turkey // Informatics in schools. A step beyond digital education : 15th international conference on informatics in schools: situation, evolution, and perspectives, ISSEP 2022, Vienna, Austria, September 26–28, 2022 : proceedings / editors: Andreas Bollin, Gerald Futschek. Cham : Springer International Publishing, 2022. ISBN 9783031158506. eISBN 9783031158513. p. 27-39. (Lecture Notes in Computer Science, ISSN 0302-9743, eISSN 1611-3349 ; vol. 13488). DOI: 10.1007/978-3-031-15851-3_3.
Stupurienė, Gabrielė; Juškevičienė, Anita; Jevsikova, Tatjana; Dagienė, Valentina; Meškauskienė, Asta. Girls’ summer school for physical computing: methodology and acceptance issues // Informatics in schools. Rethinking computing education: international conference on informatics in schools: situation, evolution, and perspectives, ISSEP 2021 / Barendsen E., Chytas C. (eds). Cham : Springer, 2021. ISBN 9783030902278. eISBN 9783030902285. p. 95-108. (Lecture Notes in Computer Science, ISSN 0302-9743, eISSN 1611-3349 ; vol. 13057). DOI: 10.1007/978-3-030-90228-5_8.
Tyrimai
Projektinė veikla
Nacionaliniai projektai
Integruotas informatikos mokymas: pradinių klasių mokytojų nuostatos ir skaitmeninės kompetencijos (LMT, 09.3.3-LMT-K-712-23-0083. Podoktorantūros stažuotė).
Vykdymo laikotarpis: 2021-2023.
Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto (projekto Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001), finansuojamo iš Europos socialinio fondo lėšų, poveiklė 2.6.1. Dėstytojų mokslinių-tiriamųjų ir ugdymo inovacijų diegimo kompetencijų tobulinimas bei pagalbos mokyklai plėtra. Tyrimo tema: Informatika pradinėse klasėse: lyginamasis trijų skirtingų mokymo metodų tyrimas. Tyrimas: Medeinos pradinėje mokykloje.
Vykdymo laikotarpis: 2022-2023.
Tarptautiniai projektai
EmpowerAId: ERASMUS+ Teacher Academy “Empowering pre- and in-service teachers to harness the potential of AI for designing creative and ethical digital education ecosystems” (projekto koordinatorė, tyrėja) 2025-2028
3C4Life - Perspectives for Lifelong STEM Teaching – Career Guidance, Collaborative Practice and Competence Development (grant no. 626139-EPP-1-2020-2-DE-EPPKA3-PI-POLICY), 2023-2024 (tyrėja)
Development of STEAM education. Erasmus+KA2 projektas nr. 2020-1-LT01-KA201-077935, 2020 – 2023. Koordinatorius - National Agency for Education, Lithuania.
Koordinatorė.
Integrated Teaching of Computing: attitudes and digital competences of primary school teachers (Projekto nr. 09.3.3-LMT-K-712-23-0083).
Tyrėja. Vykdymo laikotarpis: 2021-2023.
STEAM-CT (STEAM-CT Erasmus+ No. 2019-1-BE02-KA201-060222, (coordinating institution VIVES University College, Belgium)).
Vykdymo laikotarpis: 2019-2022.
Užsakomieji tyrimai
Užsakomieji tyrimai (nuo 2016):
The study CompuThink II - Reviewing Computational Thinking in Compulsory Education: State of Play and Practices from the Field. Conducted together with partners: CNR-ITD (Italy) and European Schoolnet (EUN). Tender reference Ares(2021)2442977 of the 09.04.2021. Europos Komisijos JRC užsakomasis tyrimas.
https://bit.ly/3GygKJ0
KITA AKADEMINĖ VEIKLA
Mokslo renginiai
Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)
Stupurienė Gabrielė. STEAM ugdymas Lietuvoje: kas yra STEAM mokytojas? (Vilniaus universitetas, Lietuva)
http://gu.puslapiai.lt/conference-31_lt XXXI-oji nacionalinė mokslinė praktinė konferencija „GAMTAMOKSLINIS UGDYMAS BENDROJO UGDYMO MOKYKLOJE – 2025“ Balandžio 25-26 d., Skuodas
G. Stupurienė, STE(A)M teachers: collaborative practice and competence development
STEM education 2024, 28–29 November 2024, Čekija.
Gabrielė Stupurienė TECHNOLOGIJŲ ATEITIS ŠVIETIME: TENDENCIJOS IR IŠŠŪKIAI.2024 m. spalio 17 – 18 d. Vilnius
VIII Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos konferencija ŠVIETIMO NEAPIBRĖŽTUMAS IR KOMUNIKACIJOS IŠŠŪKIAI: PRAEITIES IR ATEITIES SANKIRTA. https://lera.lt/wp-content/uploads/2024/10/241015_19-val.-LETA-2024_konferencijos_programa.pdf
Gabrielė Stupurienė Exploring the Relationship between Digital Competences and Understanding of Informatics Education: A Study on Primary School Teachers
16th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2023. 2023 10 26-28.
https://issep2023.hepl.ch/posters/
Gabrielė Stupurienė Dirbtinis intelektas pradiniame ugdyme: kas tai ir kodėl tai svarbu ugdyti?
VII Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija UGDYMAS IR ŠVIETIMAS: ĮVAIROVĖS VERTĖ
2023 10 12-13.
https://lera.lt/wp-content/uploads/2023/11/VIIosios-LETA-Konferencijos-programa_2023_1.pdf
Valentina Dagienė, Gabrielė Stupurienė and Lina Vinikienė Computer Science in K-12 with Bebras Challenge: 20 Years of Lithuanian Experience
28th annual ACM conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE).
2023 07 10-12
https://iticse.acm.org/2023/conference-program/
Gabrielė Stupurienė Pre-service and In-service Primary Schools Teachers’ Digital Competences and Informatics Integration.
(Vilnius, Lithuania), 2023, May 26,
International conference Transformations in Education Policy and Culture: Teacher Education and School Creation in the Anthropocene
Gabrielė Stupurienė, Austėja Gindulytė, Agnė Juodagalvytė (Vilnius University, Lithuania), Birutė Žeimienė, Danutė Jackūnienė, Laima Kvedarienė. Informatics in Primary Schools: A Comparative Study of Three Teaching Methods. (Vilnius Medeina Primary School, Lithuania) 2023, May 25,
International conference Transformations in Education Policy and Culture: Teacher Education and School Creation in the Anthropocene
G. Stupurienė, Informatika pradiniame ugdyme: iššūkiai ir mokymo metodų įvairovė 2023 m. balandžio 13 d. Vilnius, Respublikinė teorinė-praktinė konferencija „Įtraukusis ugdymas: galimybės ir iššūkiai “
Informatics at primary education: teachers’ motivation and barriers in Lithuania and Turkey.
15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2022.
2022 09 26-28.
https://issep2022.ifs.tuwien.ac.at/?page_id=17
Girls’ Summer School for Physical Computing: Methodology and Acceptance Issues (Online).
14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021.
2021 11 03-05.
https://issep2021.science.ru.nl/
Akademinės išvykos
Mokslinės stažuotės
2024 m. Prancūzija, Erasmus mokymosi vizitas (gegužės 20-24 d.).
2022 m. Ankaros universitetas, Turkija (balandis-gegužė).
2022 m. Aveiro universitetas, Portugalija (lapkritis).
Dėstymo vizitai
2024 11 -24-30 Erasmus dėstymo vizitas University of South Bohemia, Ceske, Čekija.
2023 03 26-31 ERASMUS dėstymo vizitas Salerno universitetas, Salerno, Italija.
2021 m. Erasmus dėstymo vizitas Kipro technologinis universitetas, Kipras (lapkritis).
2022 05 15-21 ERASMUS dėstymo vizitas Ss. Cyril and Methodius universitetas, Skopjė, Šiaurės Makedonija.
Narystė
Profesinėse asociacijose
LETA, www.lera.lt. (Bendrojo ugdymo tinklas ir metodologinis tinklas).
Redakcinėse mokslinių žurnalų kolegijose
Programos komiteto narė 16th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives.
https://issep2023.hepl.ch/committees/
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES).
https://bit.ly/3CK0Vhj
Programos komiteto narė 15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives.
https://bit.ly/3INDqHY
Ekspertinė veikla
2022 06-2023 06: Europos Komisijos SELFIEforTEACHERS ekspertų tinkle atstovauju Lietuvą (nuo Vilniaus universiteto).
https://bit.ly/3iBHKzm
Mokslo populiarinimo veikla
Pranešimai ir pasisakymai Lietuvos žiniasklaidoje
Informatikos konkursas „Bebras“ švenčia 20 metų sukaktį: pasaulyje pritraukia milijonus mokinių kasmet (Elektronikos, informacinių ir ryšių technologijų portalas elektronika.lt).
https://bit.ly/3xklpdv [2023.02.06]
Kita
2022 m. kovo 9 d. „Skaitmeninės kompetencijos įsivertinimo įrankio „SELFIE for TEACHERS“ ištakos ir praktinis naudojimas“ mokymai mokytojams.
https://bit.ly/3J3ycbp
2022 metų gegužės 12 d. „Skaitmeninės kompetencijos įsivertinimo įrankio „SELFIE for TEACHERS“ naudojimas praktiškai“ mokymai mokytojams.
https://bit.ly/3ZCzkbx
Savanoriavimas BEBRO nacionaliniame ir tarptautiniame tinkluose.
https://bit.ly/3QC4dJ3