Pasirink studijų programą!

Naujienos

2025-09-17

Profesoriaus Ray’jaus Bullo (JK) vizitas Filosofijos fakultete

PLAČIAU

2025-09-16

Europos kriminologams – jubiliejiniai metai

PLAČIAU

2025-09-11

Prof. habil. dr. E. Nekrašo 80-mečio jubiliejaus konferencija „Pozityvus protas“

PLAČIAU

2025-09-10

Prof. Hanoch Ben-Yami (CEU) viešos paskaitos

PLAČIAU

2025-09-10

Vieno žymiausių filosofų G. Deleuze’o šimtmečiui – tarptautinis simpoziumas NDG

PLAČIAU

2025-09-10

Prasideda nacionalinė iniciatyva „Sija“ – unikali streso mažinimo programa jaunimui

PLAČIAU
Visos naujienos

Renginiai

STEAM-CT

GEMtopSvetainei

STEAM-CT, No. 2019-1-BE02-KA201-060222

In education, computational thinking is a set of problem-solving methods that involve expressing problems and their solutions in ways a computer could execute (Wing, J, 2014). Computational thinking can be used to algorithmically solve complex problems in a very efficient way (Repenning, A. et al, 2010). Besides critical thinking, creativity, communication and collaboration, computational thinking can be seen as an important part of 21st century learning. At this moment the importance of ‘computational thinking’ is still underestimated in curricula for elementary and even secondary education throughout Europe.