Priėmimas į Vilniaus universiteto doktorantūros studijas vyksta VU nustatyta tvarka.
Admission to studies
List of Dissertation Topics an Possible Supervisors
Daktaro disertacijų tematikos ir galimi vadovai 2023 m.
Mokslinių tyrimų kryptis |
Disertacijos tematika |
Kandidatai į doktorantų vadovus |
Švietimo kultūra Culture of Education |
Švietimas ir ugdymas sovietmečiu: istorinė ir/ar antropologinė perspektyva Education in the Soviet Era: Historical and/or Anthropological Perspective |
Doc. Irena Stonkuvienė |
Tarpkultūrinis ugdymas Intercultural education |
Prof. Lilija Duoblienė | |
Įrodymais grįstas pozityvaus elgesio konstravimas įtraukiajame ugdyme
Evidence-based construction of positive behaviour in inclusive education. |
Pozityvaus elgesio konstravimo įtaka mokinių akademiniams pasiekimams The impact of constructing positive behaviour on students' academic achievement |
Doc. Renata Geležinienė
|
Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistema Positive Behaviour Support and Intervention Framework |
Doc. Renata Geležinienė
|
|
Pedagogų patirtys konstruojant pozityvų elgesį įtraukiąjame ugdyme Teachers' experiences of constructing positive behaviour in inclusive education |
Doc. Renata Geležinienė
|
|
Pedagogika ir didaktika
Pedagogy and Didactics |
Meninio/muzikinio ugdymo transformacijos įtraukiojo ugdymo kontekste
Transformations of artistic / musical education in the context of inclusive education |
Prof. Diana Strakšienė
|
Ankstyvasis matematikos mokymas ir mokymasis Learning and Teaching Early Math |
Prof. Aušra Kazlauskienė | |
Technologijomis grindžiamas mokymas ir mokymasis aukštajame moksle (pedagogų rengime) Technology-enhanced teaching and learning in higher education (teacher training) |
Prof. Nijolė Burkšaitienė
|
|
Bendrojo ugdymo mokyklos programų kaita Changes in school programmes for general education |
Prof. Lilija Duoblienė
|
|
Mokytojas ateičiai
Future teacher |
Prof. Lilija Duoblienė
|
|
XXI a mokykla ir mokytojų rengimas 21st century schools and teacher education |
Doc. Irena Stonkuvienė |
Informacija stojantiems į Jungtinę Edukologijos mokslo doktorantūrą 2023 m.
Atviro konkurso į edukologijos mokslo krypties doktorantūros studijas Vilniaus universitete 2023 m. sąlygos ir tvarka.
Į edukologijos mokslo krypties doktorantūrą kandidatai priimami atviro konkurso būdu. Atvirame konkurse gali dalyvauti asmenys, turintys magistro kvalifikacinį laipsnį arba jam prilygintą aukštąjį išsilavinimą.
Prašymai leisti dalyvauti konkurse stojant į doktorantūrą pateikiami VU doktorantūros ir rezidentūros skyriui kartu su jo nustatytais dokumentais nuo 2023 m. gegužės 3 d. iki 2023 m. birželio 25 d. 24.00 val. adresu https://www.vu.lt/studijos/doktoranturos-studijos/priemimas-dokt
Doktorantūros komitetui pretendentas iki birželio 23 d. (imtinai) turi pateikti:
- Mokslinį projektą el. paštu – ;
-
savo straipsnių, konferencijoje skaitytų pranešimų, mokslo konkursuose premijuotų darbų ir kt. skenuotas kopijas el. paštu –
2023 m. birželio 30 d. 11 val. 204 aud. stojantieji kviečiami dalyvauti mokslinio projekto vertinimo komisijos posėdyje. Posėdžio metu pretendentas prašomas atsakyti į komisijos narių klausimus.
Ateidami į pokalbį stojantieji turi atsinešti savo mokslo darbų kopijas (jeigu turi).
Reikalavimai moksliniam projektui
REKOMENDACINIAI REIKALAVIMAI MOKSLINIO TYRIMO PROJEKTUI
1. Stojančiojo į doktorantūrą mokslinio tyrimo projektas (toliau – Projektas) yra savarankiškas mokslinis darbas, kurio tikslas yra atskleisti autoriaus mokslinius gebėjimus, kūrybiškumą, metodologinį pasirengimą, motyvaciją, teorinį pasirengimą bei praktinę patirtį, taip pat konkretų mokslinį įdirbį pasirinktoje tematikoje.
2. Moksliniame projekte turi būti apibūdinama ketinama gvildenti mokslinė problema, įvertinamas jos aktualumas bei dabartinė išnagrinėjimo situacija, apibrėžtas darbo tikslas ir uždaviniai, nurodomos galimos jų sprendimo kryptys ir būdai.
3. Projektą turi sudaryti šios dalys:
• ĮVADAS. Jame atskleidžiamas temos aktualumas, naujumas, kodėl šią temą yra būtina tirti, suformuluojama problema, planuojamos disertacijos objektas, tikslas ir uždaviniai, gali būti suformuluotos ir hipotezės ar ginamieji teiginiai.
• LITERATŪROS APŽVALGA. Šioje dalyje apžvelgiamas temos ištirtumas Lietuvoje ir pasaulyje, atskleidžiama, kaip disertacija galėtų papildyti jau atliktus tyrimus.
• METODOLOGIJA. Šioje dalyje aptariamos teorinės prieigos, galimi tyrimo metodai ir eiga, paaiškinama, kaip bus analizuojami gauti duomenys, koks bus jų patikimumas.
• BIBLIOGRAFIJA. Šioje dalyje pateikiami šaltiniai ir literatūra, kurie buvo naudoti rengiant projektą.
4. Projekto apimtis 8 000 – 12 000 spaudos ženklų (įskaitant tarpus), t.y. apie 4-5 puslapius.
5. Tekstas spausdinamas 1,5 intervalo eilutėmis, 12 dydžio, Times New Roman stiliaus raidėmis. Puslapio paraštės: 3 cm – kairėje, 1,5 – cm dešinėje; viršuje ir apačioje – 2 cm.
MOKSLINIO TYRIMO PROJEKTO VERTINIMO KRITERIJAI
1. Tiksliai ir aiškiai suformuluotas tyrimo objektas, mokslinė problema, tikslai ir uždaviniai.
2. Apibrėžtas pasirinktos temos aktualumas mokslinių tyrimų ir plėtros kontekste.
3. Stojantysis gali teoriškai pagrįsti būsimus tyrimus, yra susipažinęs su jau atliktais pasirinktos mokslinės temos tyrimais, gali nurodyti sąsajas tarp skirtingų darbų, kritiškai palyginti ir apibendrinti.
4. Numatyta tiriamoji medžiaga atitinka tyrimo objektą, yra autentiška ir pakankama.
5. Numatyta tikslus ir uždavinius atitinkanti tyrimo metodologija.
6. Darbas parašytas taisyklinga lietuvių kalba bei atitinka bendruosius mokslinių darbų reikalavimus (sąžiningai parašytas, pateikiamos originalios bei naujos idėjos, logiškai ir nuosekliai dėstomos mintys, nuoseklios šaltinių nuorodos bei bibliografija, taisyklingas mokslinės kalbos stilius).