Priėmimas į Vilniaus universiteto doktorantūros studijas vyksta VU nustatyta tvarka.
Admission to studies
List of Dissertation Topics an Possible Supervisors
Scientific area |
Topics of doctoral dissertations |
Supervisors |
Culture of Education |
Creativity and Multimodal education Intercultural education |
prof. dr. Lilija Duoblienė |
Education in the Soviet an Era: Historical and/or Anthropological Perspective. Transformation of Education in Post-Soviet Lithuania Education of National Minorities |
doc. dr. Irena Stonkuvienė |
|
Pedagogy and Didactics |
Teacher training for the future school |
prof. dr. Lilija Duoblienė |
echnology enhanced teaching and learning. Teaching and learning foreign languages. |
prof. dr. Nijolė Burkštaitienė |
|
Digital transformation ecosystem at school |
prof. dr. Valentina Dagienė |
|
Pre-school and primary school didactics and “STEM didactics“ |
doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė |
|
Expression and Development of Metaphorical Thinking in Childhood |
prof. dr. Daiva Malinauskienė |
|
Transformations of artistic / musical education in the context of inclusive education |
prof. dr. Diana Strakšienė |
|
* Teachers Education for 21st Century | prof. dr. Lilija Duoblienė |
* A place funded by Vilnius University
Daktaro disertacijų tematikos ir galimi vadovai 2022 m.
Mokslinių tyrimų kryptis |
Disertacijos tematika |
Kandidatai į doktorantų vadovus |
Švietimo kultūra |
Kūrybiškumas ir multimodalus ugdymas Tarpkultūrinis ugdymas |
prof. dr. Lilija Duoblienė |
Švietimas ir ugdymas sovietmečiu: istorinė ir/ar antropologinė perspektyva Švietimo transformacijos posovietinėje Lietuvoje Tautinių mažumų švietimas |
doc. dr. Irena Stonkuvienė |
|
Pedagogika ir didaktika |
Mokytojų rengimas ateities mokyklai |
prof. dr. Lilija Duoblienė |
Technologijomis grįstas mokymas(-is) Užsienio kalbos mokymas(-sis) |
prof. dr. Nijolė Burkštaitienė |
|
Skaitmeninės transformacijos ekosistema mokykloje |
prof. dr. Valentina Dagienė |
|
Pradinio ir ikimokyklinio ugdymo didaktika ir „STEAM didaktika“ |
doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė |
|
Metaforinio mąstymo raiška ir ugdymas vaikystėje |
prof. dr. Daiva Malinauskienė |
|
Meninio / muzikinio ugdymo transformacijos inkliuzinio ugdymo kontekste |
prof. dr. Diana Strakšienė |
|
* Mokytojų rengimas XXI a. mokyklai | prof. dr. Lilija Duoblienė |
* Vilniaus universieto lėšomis finansuojama vieta
Informacija stojantiems į Jungtinę Edukologijos mokslo doktorantūrą 2022 m.
Atviro konkurso į edukologijos mokslo krypties doktorantūros studijas Vilniaus universitete 2022 m. sąlygos ir tvarka.
Į edukologijos mokslo krypties doktorantūrą kandidatai priimami atviro konkurso būdu. Atvirame konkurse gali dalyvauti asmenys, turintys magistro kvalifikacinį laipsnį arba jam prilygintą aukštąjį išsilavinimą.
Prašymai leisti dalyvauti konkurse stojant į doktorantūrą pateikiami VU doktorantūros ir rezidentūros skyriui kartu su jo nustatytais dokumentais nuo 2022 m. gegužės 17 d. iki 2022 m. birželio 24 d. 24.00 val. adresu https://www.vu.lt/studijos/doktoranturos-studijos/priemimas-dokt
Doktorantūros komitetui pretendentas iki birželio 21 d. (imtinai) turi pateikti:
- Mokslinį projektą el. paštu – ;
-
savo straipsnių, konferencijoje skaitytų pranešimų, mokslo konkursuose premijuotų darbų ir kt. skenuotas kopijas el. paštu –
2022 m. birželio 28 d. 10 val. 313 aud. stojantieji kviečiami dalyvauti mokslinio projekto vertinimo komisijos posėdyje. Posėdžio metu pretendentas prašomas atsakyti į komisijos narių klausimus.
Ateidami į pokalbį stojantieji turi atsinešti savo mokslo darbų kopijas (jeigu turi).
Reikalavimai moksliniam projektui
REKOMENDACINIAI REIKALAVIMAI MOKSLINIO TYRIMO PROJEKTUI
1. Stojančiojo į doktorantūrą mokslinio tyrimo projektas (toliau – Projektas) yra savarankiškas mokslinis darbas, kurio tikslas yra atskleisti autoriaus mokslinius gebėjimus, kūrybiškumą, metodologinį pasirengimą, motyvaciją, teorinį pasirengimą bei praktinę patirtį, taip pat konkretų mokslinį įdirbį pasirinktoje tematikoje.
2. Moksliniame projekte turi būti apibūdinama ketinama gvildenti mokslinė problema, įvertinamas jos aktualumas bei dabartinė išnagrinėjimo situacija, apibrėžtas darbo tikslas ir uždaviniai, nurodomos galimos jų sprendimo kryptys ir būdai.
3. Projektą turi sudaryti šios dalys:
• ĮVADAS. Jame atskleidžiamas temos aktualumas, naujumas, kodėl šią temą yra būtina tirti, suformuluojama problema, planuojamos disertacijos objektas, tikslas ir uždaviniai, gali būti suformuluotos ir hipotezės ar ginamieji teiginiai.
• LITERATŪROS APŽVALGA. Šioje dalyje apžvelgiamas temos ištirtumas Lietuvoje ir pasaulyje, atskleidžiama, kaip disertacija galėtų papildyti jau atliktus tyrimus.
• METODOLOGIJA. Šioje dalyje aptariamos teorinės prieigos, galimi tyrimo metodai ir eiga, paaiškinama, kaip bus analizuojami gauti duomenys, koks bus jų patikimumas.
• BIBLIOGRAFIJA. Šioje dalyje pateikiami šaltiniai ir literatūra, kurie buvo naudoti rengiant projektą.
4. Projekto apimtis 8 000 – 12 000 spaudos ženklų (įskaitant tarpus), t.y. apie 4-5 puslapius.
5. Tekstas spausdinamas 1,5 intervalo eilutėmis, 12 dydžio, Times New Roman stiliaus raidėmis. Puslapio paraštės: 3 cm – kairėje, 1,5 – cm dešinėje; viršuje ir apačioje – 2 cm.
MOKSLINIO TYRIMO PROJEKTO VERTINIMO KRITERIJAI
1. Tiksliai ir aiškiai suformuluotas tyrimo objektas, mokslinė problema, tikslai ir uždaviniai.
2. Apibrėžtas pasirinktos temos aktualumas mokslinių tyrimų ir plėtros kontekste.
3. Stojantysis gali teoriškai pagrįsti būsimus tyrimus, yra susipažinęs su jau atliktais pasirinktos mokslinės temos tyrimais, gali nurodyti sąsajas tarp skirtingų darbų, kritiškai palyginti ir apibendrinti.
4. Numatyta tiriamoji medžiaga atitinka tyrimo objektą, yra autentiška ir pakankama.
5. Numatyta tikslus ir uždavinius atitinkanti tyrimo metodologija.
6. Darbas parašytas taisyklinga lietuvių kalba bei atitinka bendruosius mokslinių darbų reikalavimus (sąžiningai parašytas, pateikiamos originalios bei naujos idėjos, logiškai ir nuosekliai dėstomos mintys, nuoseklios šaltinių nuorodos bei bibliografija, taisyklingas mokslinės kalbos stilius).