„Postsocialistinių ir senosios demokratijos ES šalių švietimo sistemų nelygybės vertinimas“ Nr. S-PD-22-87

 

LMT FsF logo m

Podoktorantūros stažuočių projektas „Postsocialistinių ir senosios demokratijos ES šalių švietimo sistemų nelygybės vertinimas“ Nr. S-PD-22-87

 

Projektas finansuojamas 2022 - 2024 metais pagal Lietuvos mokslo tarybos finansuojamą veiklą „Podoktorantūros stažuotės“ (1 kvietimas).

Projekto laikotarpis: 2022 m. gruodžio mėn. – 2024 m. lapkričio mėn.

Projektą vykdo:

Stažuotojas: dr. Dovilė Stumbrienė

Vadovė: Habil. dr. prof. Rimantas Želvys

Projekto santrauka:

ES šalių švietimo sistemoms įvertinti taikomi optimizavimu grįsti metodai, tačiau dėl skirtingos istorinės ir geografinės aplinkos, ekonominių ir politinių sąlygų ES šalių švietimo sistemų būklė ir pasiekimai yra nevienodi, vertinti juos, remiantis vienodais kriterijais, netikslinga, todėl būti na įvertinti kontekstą, kuriame veikia švietimo sistema. Europos bendradarbiavimo švietimo ir mokymo srityje strateginėje programoje pabrėžiama, kad šalių švietimo ir mokymo sistemos turėtų būti tobulinamos, užtikrinant visų piliečių savirealizaciją ir socialinių bei profesinių lūkesčių patenkinimą. Tačiau numatytais strateginės programos rodikliais nėra atsižvelgiama į visų piliečių dimensiją. Naujausiuose lyginamosios analizės moksliniuose straipsniuose rekomenduojama vertinant švietimo sistemų būklę įtraukti rodiklius, atspindinčius švietimo nelygybę. Projekto tikslas –įvertinti postsocialistinių ir senosios demokratijos ES šalių švietimo sistemų būklę nelygybės požiūriu. Šiuo projektu siekiama prisidėti prie ES strateginių dokumentų tikslo užtikrinimo, pasiūlant inovatyvų būdą įvertinti ES šalių švietimo sistemų būklę. Projekte siūloma atlikti lyginamąjį postsocialistinių ir senųjų demokratinių ES valstybių narių švietimo sistemų tyrimą, parengti vertinimo rodiklių rinkinį ir pasiūlyti politikos priemones švietimo nelygybei mažinti. Atlikus tyrimą bus gautos naujos mokslo žinios, kurios leis įvertinti probleminius ES šalių švietimo sistemų nelygybės aspektus ir pateikti mokslu grįstas rekomendacijas švietimo politikos kūrėjams.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos