Vilniaus universitetas deklaravo mokslinių tyrimų duomenų valdymo svarbą
Senatui patvirtinus Vilniaus universiteto mokslinių tyrimų duomenų valdymo gaires, VU stojo į vieną gretą su pirmaujančiais Europos universitetais.
Vilniaus universitetas, 2016 m. spalio 18 d. Senato nutarimu Nr. S-2016-9-3 patvirtindamas Vilniaus universiteto mokslinių tyrimų duomenų valdymo gaires (toliau – Gairės), stojo į vieną gretą su pirmaujančiais Europos universitetais: Kembridžo, Oksfordo, UCL, ETH Zurich ir kitais. Visi šie universitetai yra patvirtinę principus, kaip turi būti tvarkomi mokslinių tyrimų duomenys, ir teikia atitinkamas paslaugas duomenų valdymo procese.
Gairėse įvardyti principai apima visą mokslinių tyrimų duomenų gyvavimo ciklą: nuo planavimo iki pakartotinio panaudojimo. Dokumente akcentuojami reikalavimai rengti duomenų valdymo planus laikantis remiančių institucijų ar kitų šaltinių reikalavimų, dokumentuoti mokslinių tyrimų duomenis, kad jie galėtų būti panaudoti pakartotinai, duomenis pateikti saugojimui Nacionalinio atvirosios prieigos mokslinių tyrimų duomenų archyvo informacinėje sistemoje (MIDAS), jeigu remianti institucija ar kitas šaltinis nenustato kitaip, nesant kliūčių – juos viešinti. Gairėse atkreipiamas dėmesys į teisinius, finansinius bei techninius aspektus, susijusius su duomenų valdymu.
Skaityti daugiau

 Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) drauge su Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Bendrosios psichologijos katedra vykdo projektą, kurio tikslas – kūrybos sfera besidominčius studentus iš arčiau supažindinti su LNOBT menininkų veiklos ypatumais.
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) drauge su Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Bendrosios psichologijos katedra vykdo projektą, kurio tikslas – kūrybos sfera besidominčius studentus iš arčiau supažindinti su LNOBT menininkų veiklos ypatumais. operos solistais. Šiais metais projektas dedikuotas Williamui Shakespeare’ui ir baleto „Romeo ir Džuljeta“ premjerai. Studentai buvo paprašyti savarankiškai susipažinti su W. Shakespeare’o pjese, tada teatre susitiko su LNOBT baleto trupės koordinatore, buvusia baleto artiste Jolanta Davolyte pasikalbėti apie baleto šokėjų darbo kasdienybę, spektaklio kūrimo specifiką. Tą pat vakarą būsimieji
operos solistais. Šiais metais projektas dedikuotas Williamui Shakespeare’ui ir baleto „Romeo ir Džuljeta“ premjerai. Studentai buvo paprašyti savarankiškai susipažinti su W. Shakespeare’o pjese, tada teatre susitiko su LNOBT baleto trupės koordinatore, buvusia baleto artiste Jolanta Davolyte pasikalbėti apie baleto šokėjų darbo kasdienybę, spektaklio kūrimo specifiką. Tą pat vakarą būsimieji  psichologai turėjo išskirtinę galimybę stebėti statomo spektaklio repeticiją baleto salėje, pamatyti, kiek reikia darbo ir pastangų, kad žiūrovai scenoje matytų gražų reginį. Po savaitės studentai vėl grįžo į teatrą – pokalbį apie baleto šokėjų darbą pratęsė su LNOBT baleto trupės direktore, pedagoge ir buvusia balerina Rūta Butviliene. Vėliau jie stebėjo būsimosios premjeros peržiūrą didžiojoje teatro salėje. Po peržiūros būsimieji psichologai galėjo palyginti scenos ir repeticijos įspūdžius.
psichologai turėjo išskirtinę galimybę stebėti statomo spektaklio repeticiją baleto salėje, pamatyti, kiek reikia darbo ir pastangų, kad žiūrovai scenoje matytų gražų reginį. Po savaitės studentai vėl grįžo į teatrą – pokalbį apie baleto šokėjų darbą pratęsė su LNOBT baleto trupės direktore, pedagoge ir buvusia balerina Rūta Butviliene. Vėliau jie stebėjo būsimosios premjeros peržiūrą didžiojoje teatro salėje. Po peržiūros būsimieji psichologai galėjo palyginti scenos ir repeticijos įspūdžius. Š. m.  lapkričio 23 d. kviečiame į praktinį seminarą „Vaizduotės pratimai skausmui ir įtampai mažinti“.
Š. m.  lapkričio 23 d. kviečiame į praktinį seminarą „Vaizduotės pratimai skausmui ir įtampai mažinti“.  2016 m. lapkričio 14-15 d. Vilniaus universitete, Filosofijos fakultete svečiuosis sociologas prof.
2016 m. lapkričio 14-15 d. Vilniaus universitete, Filosofijos fakultete svečiuosis sociologas prof.  Lapkričio 17-20 dienomis vyksiantis
Lapkričio 17-20 dienomis vyksiantis 2016 m. lapkričio mėn. 10 d. (ketvirtadienį), 16:00 val. kviečiame į CONSILIUM EDUCATIONIS seminarą „Tarp Scilės ir Charibdės: aukštasis mokslas permainų metais.“ Seminare pranešimą skaitys Vilniaus Gedimino technikos universiteto profesorius dr. Almantas Liudas Samalavičius.
2016 m. lapkričio mėn. 10 d. (ketvirtadienį), 16:00 val. kviečiame į CONSILIUM EDUCATIONIS seminarą „Tarp Scilės ir Charibdės: aukštasis mokslas permainų metais.“ Seminare pranešimą skaitys Vilniaus Gedimino technikos universiteto profesorius dr. Almantas Liudas Samalavičius.  Taigi, rudens semestras jau įpusėjo. Ar jau pradėjo kirbėti mintis, kad būtų ne pro šalį pradėti mokytis? 95% studentų (taip, tikrai tiek) teigia, kad jie yra linkę atidėti svarbias užduotis. Vieni su šia problema susitvarko patys, kiti klausia „Kaip galėčiau išmokti neatidėlioti?“. Siekdami padėti atsakyti į šį klausimą, kviečiame registruotis į įvadinę paskaitą „Atidėliojimas: kaip jį atidėti?“, kurios metu susipažinsite su atidėliojimo priežastimis ir kas trukdo nustoti atidėlioti. Ši interaktyvi paskaita padės geriau suprasti savo asmenines atidėliojimo priežastis, kliūtis, kurios trukdo įveikti šį nemalonų įprotį, nes tai yra būtina siekiant pasirinkti tinkamiausią sau atidėliojimo įveikos būdą. Dalyvavę įvadinėje paskaitoje bus pakviesti į praktinį seminarą, kurio metu mažesnėse grupelėse galės išbandyti praktines, moksliniais tyrimais grįstas atidėliojimo valdymo technikas.
Taigi, rudens semestras jau įpusėjo. Ar jau pradėjo kirbėti mintis, kad būtų ne pro šalį pradėti mokytis? 95% studentų (taip, tikrai tiek) teigia, kad jie yra linkę atidėti svarbias užduotis. Vieni su šia problema susitvarko patys, kiti klausia „Kaip galėčiau išmokti neatidėlioti?“. Siekdami padėti atsakyti į šį klausimą, kviečiame registruotis į įvadinę paskaitą „Atidėliojimas: kaip jį atidėti?“, kurios metu susipažinsite su atidėliojimo priežastimis ir kas trukdo nustoti atidėlioti. Ši interaktyvi paskaita padės geriau suprasti savo asmenines atidėliojimo priežastis, kliūtis, kurios trukdo įveikti šį nemalonų įprotį, nes tai yra būtina siekiant pasirinkti tinkamiausią sau atidėliojimo įveikos būdą. Dalyvavę įvadinėje paskaitoje bus pakviesti į praktinį seminarą, kurio metu mažesnėse grupelėse galės išbandyti praktines, moksliniais tyrimais grįstas atidėliojimo valdymo technikas. Remiantis „Web of Science“ citavimo duomenimis atlikta VU tyrėjų 2015 m. publikacijų bibliometrinė analizė.
Remiantis „Web of Science“ citavimo duomenimis atlikta VU tyrėjų 2015 m. publikacijų bibliometrinė analizė.