Mokytojų pasėti daigai gyvenime sudygsta ir sugrįžta kaip aidas
Sausio 24 d. švenčiame Tarptautinę švietimo dieną. Sveikiname mokytojus, dėstytojus ir visus švietime besidarbuojančius! Ta proga siūlome pokalbį su Vilniaus universiteto Filosofijos fakultete (VU FsF) veikiančio Ugdymo mokslų instituto tyrėju ir dėstytoju dr. Jogaila Vaitekaičiu.
Tyrimai rodo, kad Lietuvoje virš 60 proc. mokinių namų darbus atlieka su dirbtinio intelekto pagalba. Ar pokalbių robotai („ChatGPT“) pakeis mokytojus? Kokias mokyklas matysime Lietuvoje 2050 metais? Kaip mokinių skirstymas klasėmis užprogramuoja visuomenės sanklodą? Kodėl verta „neatiduoti“ dirbtiniam intelektui vaikų rašinių taisymo ir kokie pedagoginiai metodai padeda jį „įkalbėti“ daryti tai, ko reikia?
Skaityti daugiau
Kvietimas teikti paraiškas pranešimams tarptautinės vaikų apsaugos nuo smurto ir nepriežiūros bendruomenės (International Society for The Prevention of Child Abuse and Neglect, ISPCAN) 2025 metų kongresui.
Vilniaus universitetas kartu su partneriais įgyvendina projektą DIGITAL FIRST: „Digital tech as thefirst language – INFORMATICS for digital natives“ (ERASMUS-EDU-2023-PI-FORWARD-LOT1). Projektą koordinuoja Algebros universitetas Zagrebe, Kroatija (
Sausio 14-ąją buvo paminėta Pasaulinė logikos diena. Ją 2019 m. paskelbė Jungtinių Tautų Generalinė asamblėja. Kodėl UNESCO įtraukė logiką į pasauliniu mastu minimų dienų sąrašą – kuo ši filosofijos disciplina bei gebėjimas nuosekliai protauti svarbūs žmonijai?
Šiandienos pasaulyje susiduriame su daugybe iššūkių, tačiau atsiranda ir naujų galimybių. Pernai gegužę Lietuvoje įvyko Lietuvos Respublikos Prezidento, rudenį – Seimo rinkimai, pradėjo dirbti devynioliktoji Vyriausybė. Vilniaus universiteto Filosofijos fakultetas (VU FsF) kviečia 9–12 klasių moksleivius dalyvauti II nacionaliniame socialinės politikos idėjų konkurse: pasidalinti savo idėjomis, kaip spręsti socialines problemas, su kuriomis susiduriame šiandien, bei drąsiai siūlyti, kaip įgyvendinti ilgalaikę mūsų valstybės strateginę viziją „Lietuva 2050“.
Vienas pagrindinių Švietimo politikos žinovų Lietuvoje, Vilniaus universiteto profesorius, VU Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų institute veikiančio Švietimo politikos centro vadovas Rimantas Želvys teigia, jog švietimas nėra tokia paprasta sistema, kaip galbūt daugeliui atrodo.
Ar mūsų švietimo sistemoje yra gerųjų pokyčių ir teigiamų tendencijų? Kokie scenarijai laukia Lietuvos bendrojo ugdymo? Ką reiškia būti vaiku ir jaunuoliu antropoceno epochoje ir augti ekologinio nerimo apsupty? Apie visą tai kalbamės su Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto (VU FsF) Ugdymo mokslų instituto docente dr. Sandra Kaire.
Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Psichologijos instituto mokslininkų grupė, paskelbė naują tyrimą prestižiniame žurnale „Behavioural and Cognitive Psychotherapy“ apie internetinės streso valdymo programos efektyvumą medicinos slaugytojams.