Apie
Prof. Asistentas, Mokslo darbuotojas
Dr. Jogaila Vaitekaitis, Vilniaus universiteto ugdymo mokslų instituto dėstytojas, patyręs edukologijos mokslininkas su turtinga mokymo ir tyrimų patirtimi. Savo pedagoginę kelionę pradėjęs mokytojo pareigose (8 m. pedagoginė patirtis) ją tęsia gavęs Edukologijos mokslų daktaro laipsnį 2023 m., apgynęs disertaciją "STEM ugdymas Lietuvoje: posthumanistinė perspektyva".
Jo tyrimų interesai yra platūs, nuo ugdymo turinio iki dirbtinio intelekto švietime. Vaitekaitis aktyvus tarpdiscipliniuose bendradarbiavimo projektuose, įskaitant dalyvavimą Horizonto projekte „MAMMOth" bei Lietuvos Mokslų Tarybos projekte „EFECTAS“.
Dr. Vaitekaitis yra pripažintos monografijos "(Ne)išmatuojamas švietimo efektyvumas ir našumas" bendraautorius ir toliau tyrinėja tokias naujas sritis kaip posthumanizmas ir transhumanizmas ugdyme, Dirbtinis intelektas švietime. Kaip darnaus vystymosi švietimo ekspertas dirbo organizacijoje "Diversity Development Group".
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Ugdymo turinys; STEM ugdymas; Švietimo politika ir filosofija; Darnaus vystymosi švietimas; Tarptautiniai mokinių pasiekimų tyrimai; Globaliosios kompetencijos; Futuristinių mokyklų projektai; Ugdymas antropocene; Dirbtinis intelektas ir švietimas; Posthumanistinis ugdymas.
Dėstomi dalykai: Švietimo politikos analizė; Profesinė savarankiška pedagoginė praktika; Ugdymas darniai plėtrai antropocene; Darnaus vystymosi švietimas.
Adresas: Universiteto g. 9, 410 kab. LT-01513 Vilnius
Telefonas: +370 5 266 7625
El. paštas:
Priėmimo laikas: Iš anksto susitarus el. paštu, 410 kab.
Publikacijos
Publikacijos su VU prieskyra
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
Vaitekaitis, J. (2023). STEM Education in Lithuania: a Posthumanist Perspective (Doctoral dissertation, Vilniaus universitetas). URL
Duoblienė, L., Kaire, S., & Vaitekaitis, J. (2023). Education for the future: applying concepts from the new materialist discourse to UNESCO and OECD publications. The Journal of Environmental Education, 54(3), 213-224. URL
Kontrimienė, S., Duoblienė, L., Vaitekaitis, J., & Garbauskaitė-Jakimovska, J. (2023). The future is certain… or is it? Developing scenarios for the probable and desirable future of school. International Journal of Management and Applied Science.8 (9), pp. 56-64. URL
Duoblienė, L., Kontrimienė, S., Vaitekaitis, J., Garbauskaitė-Jakimovska, J. (2023). Lietuvos mokyklos ateities scenarijai: kas iš to? Acta Paedagogica Vilnensia, 50. URL
Vaitekaitis J. and Stumbrienė D. (2022) “Associations Between Global Competence and Right-Leaning Population: Evidence From PISA 2018 and European Social Survey”, Acta Paedagogica Vilnensia, 48, pp. 143-164. URL
Jakaitienė, A., Želvys, R., Raižienė, S., Dukynaitė, R., Stumbrienė, D., Vaitekaitis, J., Ringienė, L., Žilinskas, J., Žilinskas, A. (2022). „(Un)measurable effectiveness and efficiency of education“ [(Ne)išmatuojamas švietimo efektyvumas ir našumas]. Monograph. Vilnius: VU Publishing House. URL
Duoblienė, L., Vaitekaitis, J. Posthumanist approach to human/child-centered education. Journal of Futures Studies. 2021, first online. URL
Jakaitienė, A., Želvys, R., Vaitekaitis, J., Raižienė, S., & Dukynaitė, R. (2021). Centralised mathematics assessments of Lithuanian secondary school students: population analysis. Informatics in education, 20(3), 439-462. URL
Želvys, R., Raižienė, S., Vaitekaitis, J., Dukynaitė, R., & Jakaitienė, A. (2021). Centralised Lithuanian language and literature assessments of secondary school students: population analysis. Pedagogika, 2021, t. 141, nr. 1, p. 125-145. URL
Zelvys, R., Jakaitiene, A., Dukynaite, R., Vaitekaitis, J., Lipkeviciene, L., & Brazdeikis, V. (2021). Monitoring the Effectiveness of Secondary Education: Comparing the Results of Matura Examinations and 10th Grade National Assessment Examinations in Lithuania. In INTED2021 Proceedings (pp. 2700-2704). IATED. URL
Želvys R., Dukynaitė R., Vaitekaitis J. and Jakaitienė A. (2020) “Transformation Educational Goals into Performance Indicators in Lithuanian and International Education Policy”, Acta Paedagogica Vilnensia, 440, pp. 18-33. URL
Vaitekaitis, J. (2020). What labour market? A critical STEM supply shortage investigation: Lithuanian case. The Journal of Education, Culture, and Society, 11(2), 403-421. URL
Jakaitiene, A., Želvys, R., Dukynaitė, R., & Vaitekaitis, J. (2020). School location and student achievement: Results of Lithuanian maturity examinations in mathematics. In ICERI2020 Proceedings (pp. 2003-2003). IATED. URL
Vaitekaitis J. (2019) “STEM Education: From Sputnik to Girl Scouts”, Acta Paedagogica Vilnensia, 430, pp. 100-118. URL
Želvys, R., Dukynaitė, R., Vaitekaitis, J., & Jakaitienė, A. (2019). School leadership and educational effectiveness: Lithuanian case in comparative perspective. Management: journal of contemporary management issues, 24 (Special Issue), 17-36. URL
Želvys, R., Dukynaitė, R., & Vaitekaitis, J. (2018). Effectiveness and Eficiency of Educational Systems in a Context of Shifting Educational Paradigms. Pedagogika, 2018, t. 130, nr. 2, p. 32–45. URL
Vaitekaitis J. (2016) “Curriculum Changes in Lithuania: The Consequences of Globalization”, Acta Paedagogica Vilnensia, 370, pp. 18-34. URL