2023 m. kovo 20 d. 16 val. 201 aud. Ugdymo mokslų instituto doktorantė JUSTINA GARBAUSKAITĖ-JAKIMOVSKA gins disertaciją „Tapti neformaliuoju ugdymu. Post- struktūralistinė neformaliojo (jaunimo) ugdymo analizė“ edukologijos mokslo krypties daktaro laipsniui gauti.
Stebėti disertacijos gynimą galite nuotoliniu būdu pasinaudodami nuoroda: https://bit.ly/41S5Jw5
Disertacija rengta 2015–2019 metais studijuojant doktorantūroje Vilniaus universitete ir ginama eksternu.
Mokslinė konsultantė – prof. dr. Lilija Duoblienė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007).
Disertacijos gynimos tarybos sudėtis:
doc. dr. Irena Stonkuvienė – tarybos pirmininkė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
doc. dr. Jolita Buzaitytė-Kašalynienė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Natalija Mažeikienė (Vytauto Didžiojo universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Liudmila Rupšienė (Klaipėdos universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Audronė Skukauskaitė (Centrinės Floridos universitetas, JAV, socialiniai mokslai, edukologija – S 007).
Anotacija:
Disertacijoje, pasitelkiant poststruktūralistinės filosofijos konceptus, analizuojamas neformalusis ugdymas ir ugdytojų patirtys. Siekiama atskleisti neformaliojo (jaunimo) ugdymo lauke atsirandančių ugdytojų tapsmą ir jų kuriamą daugybišką lauką. Disertacija parengta „mąstant su teorija“. Mąstymas su teorija pirmiausia reiškia prancūzų filosofų Gilles’io Deleuze’o ir Félixo Guattari konceptų analizę ir žvilgsnį į neformalųjį ugdymą per šiuos konceptus. Disertacijoje pritaikoma (įdiegiama) dalis Deleuze’o ir Guattari pasiūlytų konceptų (tapsmas, rizoma, daugialypumas, afektas, nomadiškumas, teritorija, paslaptis), leidžiančių svarstyti apie neformaliojo ugdymo aspektus, praktiniame lauke dažnai liekančius nepastebėtais. Pasirinkta disertacijos struktūra, prasidedanti nuo NFU teorinių implikacijų, jau atliktų tyrimų apžvalgos, žvelgia į neformaliojo ugdymo reiškinį plačiai, skiria dėmesio ryšiams ir sąveikoms su kitais kontekstais. Darbas tęsiamas, pasitelkiant asmeninį neformaliojo ugdymo išgyvenimą, ateinantį iš praktikuojančių ugdytojų ir besimokančiųjų. Kalbėdami apie savo patirtis NFU, tyrimo dalyviai patvirtina tai, kas anksčiau apie NFU pasakyta, ir praplečia žinias apie NFU lauką, praktikas, vertybes ir veikimo būdus. Taip vėl grįžtama nuo asmens lygmens prie plataus žvilgsnio į neformalųjį ugdymą kaip į ugdymo reiškinį – daugialypį, įvairų, esantį nuolatiniame tapsme.
Raktažodžiai: poststruktūralizmas, neformalusis ugdymas, ugdytojas, tapsmas, Deleuze ir Guattari.
Kontaktinis asmuo:
Jūratė Rapalavičiūtė
tel.: +370 5 2667616
el. paštas: