Naujienos

2024-05-17

Atviros žymaus JAV kriminologo Chris W. Eskridge paskaitos

PLAČIAU

2024-05-16

Azijos ir transkultūrinių studijų instituto direktoriaus rinkimai

PLAČIAU

2024-05-16

L. Kudijanovo tyrimas apie lietuvių misionieriaus veiklą Indijoje

PLAČIAU

2024-05-16

Mokslinė jaunųjų kriminologų konferencija

PLAČIAU

2024-05-15

Niujorko miesto universiteto profesoriaus Graham Priest paskaita

PLAČIAU

2024-05-15

Kviečiame mokytis - Psichodinaminė vaikų ir paauglių psichoterapija

PLAČIAU
Visos naujienos

Renginiai

Gegužė 2024
PirmAntTreKetPenŠešSek
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112

Jogailos Vaitekaičio disertacijos gynimas

Pradžia: 2023-06-20 14:00
Pabaiga: 2023-06-20 18:00

jogaila vaitekaitis diser2023 m. birželio 20 d. 14 val. 201 aud. Ugdymo mokslų instituto doktorantas Jogaila Vaitekaitis gins disertaciją „STEM ugdymas Lietuvoje: posthumanizmo perspektyva“ edukologijos mokslo krypties daktaro laipsniui gauti.

Disertacija rengta 2016–2020 metais studijuojant doktorantūroje Vilniaus universitete ir ginama eksternu.

Mokslinė konsultantė – prof. dr. Lilija Duoblienė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007).   

Disertacijos gynimos tarybos sudėtis:
prof. dr. Arūnas Poviliūnas – tarybos pirmininkas (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, sociologija – S 005);
prof. dr. Renata Bilbokaitė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
doc. dr. Mintautas Gutauskas (Vilniaus universitetas, humanitariniai mokslai, filosofija – H 001);
prof. dr. Natalija Mažeikienė (Vytauto Didžiojo universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Lina Markauskaite (Sidnėjaus universitetas, Australija, socialiniai mokslai, edukologija – S 007).   

Anotacija:

Disertacijoje teigiama, kad  STEM (angl. science, technology, engineering, mathematics) ugdymas yra potencialus edukacinis atsakas antropoceno eros iššūkiams. Darbe keliamas tikslas - išanalizuoti STEM ugdymo filosofines bei ideologines prielaidas antropoceno kontekste ir identifikuoti posthumanistines jo rekonceptualizavimo galimybes Lietuvoje. Atskleista, jog dominuojantis instrumentalistinis STEM ugdymo diskursas diktuoja atitinkamą gamtamokslinio raštingumo sampratos interpretavimą ir vertinimą besiremiantį pozityvistinėmis, ontologinėmis ir epistemologinėmis nuostatomis. Disertacijoje įrodinėjamama, kad ugdymo filosofijos diskurse posthumanistinėmis vadintinos idėjos yra aktualios STEM ugdymui. Tarp siūlomų idėjų minėtina kitokia žmogaus samprata; binarinės objekto/subjekto logikos kvestionavimas bei feminizmo, post-kolonializmo, anti-rasizmo teorijos. Daugiapakopės STEAM ugdymo ekspertų (n=45) apklausos rezultatai atskleidė, kad Lietuvoje sutinkamos keturios STEAM konceptualizacijos: 1) Transhumanistinis STEM+A; 2) Posthumanistinis STEAM; 3) Kapitaloceno STEM+A; 4) Plantacioceno STEM. Disertacijoje teigiama, jog antroji ekspertų suformuluota transdisciplininė, post-normalaus mokslo STEAM konceptualizacija vadintina posthumanistine ir įgalina vystyti ne tik techno-mokslinius, inžinerinius antropoceno sprendinius, bet ir keisti jos fundamentalias prielaidas. Posthumanistinis STEAM kvestionuoja tiek disciplinų ribas, tiek žmogocentrizmą, tiek asimetriškus galios santykius reprodukuojančias sistemas, tame tarpe ir pačius gamtamokslius dalykus.   

Skaityti disertaciją

Kontaktinis asmuo:
Jūratė Rapalavičiūtė
tel.: +370 5 2667616
el. paštas:

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos