S. Girdzijauskienė: mokyklose – milžiniškas psichologų trūkumas
„Kaip gali būti prieinama psichologo pagalba, kai standartinėje mokykloje, nei per daug didelėje, nei labai mažoje, turime apie 700 vaikų, jų tėvus, apie 60 mokytojų ir vieną psichologą? Tai kiek realiai tas vienas psichologas gali padaryti?“, – klausimu į klausimą atsakė Vilniaus universiteto Bendrosios psichologijos katedros docentė, socialinių mokslų daktarė Sigita Girdzijauskienė.
Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos viceministrės Nataijos Insominos, šiuo metu Lietuvos mokyklose dirba 753 psichologai. Per 600 mokyklų turi psichologus – tai daugiau nei pusė visų Lietuvos mokyklų, tačiau 400 mokyklų vis dar neturi psichologų. Psichologas mokykloje be konsultacijų, atlieka ir kitas funkcijas: prevencinę, apie kurią daugelis mokytojų pamiršta, šviečiamąja ir tiriamąją, kai gillinasi į mokyklos psichologinę atmosferą, pavyzdžiui, atlieka tyrimus dėl priklausomybių mokykloje arba siekia išsiaiškinti, kokia yra situacija dėl patyčių. Todėl tiesioginiam kontaktui, t.y. konsultacijoms su vaikais, tėvais ar mokytojais, psichologui mokykloje lieka tik 20 darbo valandų. Tad vienai Vilniaus, Kauno ar kito didesnio miesto mokyklai, turinčiai daug mokinių, tai išties šiek tiek absurdiškas skaičius. „Yra mokyklų, kurios turi net po du psichologus, pavyzdžiui, Vilniaus Balsių progimnazija. Yra mokyklų, kurios supranta, kad vienas mokykloje dirbantis psichologas yra nepajėgus padėti visai mokyklai. Kai kuriose mokyklose poreikis turėti psichologą yra didžiulis. Visam Vilniui yra skirta viena Pedagoginė psichologinė tarnyba (PPT). Tai kiek tada vaikas, kurio mokykloje nėra psichologo, turi laukti, kol jam bus paskirta konsultacija? Vaikui kartais tenka laukti net pusę metų, kad jis galėtų patekti pas psichologą Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje. Todėl kalbame apie milžinišką psichologinių paslaugų trūkumą“, – „Lietuvos žinioms“ teigė S. Girdzijauskienė. Psichologo etatas gali būti kuriamas mokykloje, kurioje mokosi nuo 301 iki 600 mokinių, esant galimybei – ir mažesniam mokinių skaičiui. O jei mokykla neturi psichologo, tokią pagalbą teikia Pedagoginės psichologinės tarnybos (PPT) specialistai. Ar būtina, ar yra galimybė steigti mokykloje psichologo etatą, sprendžia mokyklos vadovas kartu su mokyklos steigėju, dažniausiai tai – savivaldybės taryba.
Skaityti daugiau
Maloniai kviečiame į tradicinį psichologų doktorantų seminarą „Po artimojo savižudybės: pagalbos poreikis ir (ne)siekimo veiksniai“, kuris vyks 2016 m. gegužės 2 d. (pirmadienį) 15 val. VU Filosofijos fakulteto konferencijų salėje (201 a.). 
Leidykla „Kritika“ Kijeve išleido Sociologijos katedros prof. habil. dr. Zenono Norkaus monografijos „Nepasiskelbusioji imperija. Lietuvos Didžioji Kunigaikštija lyginamosios istorinės imperijų sociologijos požiūriu“ (
Balandžio 28 d. 15 val. kviečiame dalyvauti VU Filosofijos fakulteto Filosofijos katedros prof. Skirmanto Jankausko monografijos „Platonas: filosofavimas grožio akivaizdoje“ pristatyme.
Kviečiame dalyvauti savęs pažinimo per judesį seminare „Improvizacija – būdas būti čia ir dabar“.
The Summer School ‘Children at the Heart of Human Rights’, organized by the University of Geneve in the cooperation with the international Institute of the Rights of the Child, is a unique opportunity for students and young professionals to engage with leading experts in a dynamic scientific interdisciplinary environment. It is the perfect academic and professional preparation experience for those students interested in children’s rights and international human rights organizations.
Mielas studente!
Vilius Bartninkas, Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto absolventas, šiuo metu Kembridžo universitete studijuojantis antikinę filosofiją doktorantūros pakopoje, teigia, kad abiturientams verta svarstyti apie studijas šiame prestižiniame universitete, kuriame šiuo metu pirmojoje pakopoje mokosi apie 70 lietuvių.