books book pages read literature 1598662019 m. birželio 27 d. Ugdymo mokslų instituto doktorantė DANGUOLĖ GERVYTĖ gins disertaciją „Asumcionistinis ugdymas mokykloje: tęstinumas ir kaita“ edukologijos mokslo krypties daktaro laipsniui gauti.
Disertacijos gynimas vyks 201 aud. (Universiteto g. 9, Vilnius). Pradžia – 15 val.
 
Mokslinė vadovė – prof. habil. dr. Vilija Targamadzė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007).
 
 
Disertacijos gynimo krypties tarybos sudėtis:

doc. dr. Irena Stonkuvienė – tarybos pirmininkė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Ingrida Baranauskienė (Klaipėdos universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Marc Depaepe (Luveno universitetas, Belgija, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Valdonė Indrašienė (Mykolo Romerio universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Vilija Grincevičienė (Vytauto Didžiojo universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007).
 
Anotacija:
 
Sekuliarizuotoje visuomenėje katalikiškos mokyklos ir toliau išlieka populiarios ir sėkmingos ugdymo įstaigos. Jų fenomeną ir praktinius iššūkius tiriantys autoriai išskiria mokyklos misijos unikalumą ir charizmos tęstinumą pakitusiame sociokultūriniame kontekste. Tiriama asumcionistinio ugdymo tradicija remiantis socialinio konstruktyvizmo prieiga derinant su religinio ugdymo filosofija ir teologija. Istoriniame tyrime identifikuojami asumcionistinio ugdymo bruožai pirmosiose mokyklose Europoje ir misijose.
Atliktoje atvejo studijoje, siekiant išskirti esminius asumcionistinio ugdymo elementus ir atpažinti jų kaitą bei nustatyti tęstinumą, buvo tirtos istorinės asumcionistinės mokyklos pasaulyje ir aktualusis šios paradigmos įgyvendinimas trijose mokyklose: Prancūzijoje, Danijoje ir Lietuvoje.
Tyrime išryškėja slinktis nuo religija grįsto ugdymo į konvencine etika, nuo homogeniškumo į „multi“ fenomeną. Matomas asumcionistinio ugdymo adaptatyvumas ir tęsiama orientacija į sociumą, kurie leidžia prisitaikyti kintančių sąlygų kontekste. Charizma yra kintantis fenomenas, todėl kai kurių dėmenų išnykimas arba naujų atsiradimas nėra ženklas, kad šiandieninė asumcionistinė mokykla neatitinka savo pirminės vizijos ir misijos.
 

Kontaktinis asmuo:

Jūratė Rapalavičiūtė
tel.: +370 5 2667616
el. paštas:
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos