s o c i a l c u t r0saAQNjEjQ unsplash 642x410Jau tradicija tampantis Vilniaus universiteto organizuojamas seminarų ir paskaitų ciklas, skirtas mokytojams sulaukia vis daugiau susidomėjimo ir žinomumo. Ciklas prasidėjęs nuo idėjos, kad mokytojų dienos proga reikia surengti ir padovanoti, kiek kitokią, netradicinę dovaną, šiais metais buvo įgyvendintas jau trečią kartą, todėl organizuoto ciklo jau negalima vadinti dovana – tai jau tradicija. Tradicija, kuri parodo, kad glaudus universiteto ir mokyklų bendradarbiavimas yra svarbus.

 

Renginys sulaukė didelio susidomėjimo

Seminarų ir paskaitų ciklo organizatoriai džiaugiasi Universiteto akademinių padalinių įsitraukimu – mokslininkai iš VU Matematikos ir informatikos, Filologijos, Chemijos ir geomokslų, Fizikos, Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto, Verslo mokyklos bei Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto dalinosi savo žinojimu ir patirtimi. Tokiu būdu, mokytojams buvo pasiūlytos 8 temos, kurios savo turiniu aprėpė tiek pradinių klasių, tiek dalyko mokytojų interesus. Lietuvos mokytojai turėjo unikalią galimybę susipažinti su naujausiais universiteto mokslininkų vykdomais moksliniais tyrimais. Paskaitų ir seminarų ciklas sulaukė visos Lietuvos mokytojų susidomėjimo – juose dalyvavo virš 2000 mokytojų. Pasak doc. A. Meškauskienės gausų dalyvių skaičių nulėmė ne tik mokytojus sudominusios temos, bet ir tai, kad paskaitų ir seminarų ciklas buvo vykdomas mokytojams palankiu laiku – mokinių atostogų metu.

Platus seminarų ir paskaitų temų pasirinkimas

Seminarų ir paskaitų ciklo organizatoriai pastebi, jog visi pasiūlyti seminarai: Pozicinė skaitmens reikšmė: nuo aritmetikos iki algebros (Prof. Rimas Norvaiša),  Darnus vystymasis: nuo koncepcijos iki praktinio įgyvendinimo (Dr. Danguolė Oželienė), Academic Writing: Expository Essay Types (Lekt. Jurga Kasteckienė), Atomo sandara ir periodiškumas (Rimantas Raudonis), Atmosferos fizika (Doc. Arūnas Maršalka), Perdegimo darbe pinklės. Kaip nepaslysti? (Doc. Dr. Asta Stankevičienė), „Rimti žaidimai“: kaip sujungti praktiką su teorija? (Dr. Lina Strupinskienė), Latvija ir latvių kalba: tólima ar ar̃tima? (Doc. Eglė Žilinskaitė-Šinkūnienė ir dr. Agnė Navickaitė-Klišauskienė) sulaukė itin didelio susidomėjimo ir dėkoja lektoriams už pasidalinimą savo patirtimi su mokytojais.

Renginyje dalyvavę lektoriai taip pat džiaugėsi, kad galėjo pasidalinti savo patirtimi ir žinojimu. „Reiškia galimybę pasidalinti savo žiniomis apie mokomąjį dalyką. „Tuo būdu įgyja prasmę tavo kaip mokslininko darbas.“ – savo mintimis dalijosi prof. Rimas Norvaiša iš Matematikos ir informatikos fakulteto. Mokslininkai neabejoja abipuse nauda - seminarai naudingi ir mokytojams ir patiems mokslininkams – „Tiek mokytojų, tiek dėstytojų bendras tikslas - siekti geresnės švietimo kokybės. Vesdama seminarus mokytojams, noriu dalinti savo žiniomis, praktine patirtimi ir taip prisidėti prie mokytojų kompetencijų tobulinimo.“ – teigia dr. Danguolė Oželienė iš VU Verslo mokyklos.

Dr. Asta Stankevičienė iš Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto džiaugėsi, kad galėjo susitikti su mokytojais ir pasikalbėti su jais ne vien savo dėstoma tema, bet ir plačiau pažvelgti į tai kuo gyvena mokytojai – „Buvo naudinga įsivertinti, ar tikslinga parengta mokymo medžiaga ir atliepti mokytojų lūkesčiai. Įdomi buvo ir diskusija po paskaitos, pasitikslinant ar teisingas įsivaizdavimas kuo gyvena mokytojai.“

Jurga Kasteckienė iš VU Filologijos fakulteto pastebi, jog tokių seminarų reikalingumas vis auga ir džiaugėsi, kad galėjo sudalyvauti – „Tokie seminarai mokytojams labai reikalingi. Tai puiki galimybė ypač toliau nuo mokslo ir tyrinėjimo centrų gyvenantiems ir dirbantiems.“

Pasibaigus paskaitų ir seminarų ciklui buvo sulaukta mokytojų pageidavimų, temų pasiūlymų, kurių pagrindu bus galima parengti didesnės apimties bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimo programas.

Pavasario semestre mokytojų vėl lauks seminarų ir paskaitų ciklas

Organizatoriai tradiciją tęs kitų metų pavasarį per mokinių atostogas. Jau dabar prasidėjo pasiruošiamieji darbai artėjančiam pavasario semestrui. Pasak paskaitų ir seminarų ciklo organizatorių vėl kviesti mokytojus į šiuos užsiėmimus motyvuoja sulauktos nuoširdžios mokytojų padėkos – „Ačiū už įdomią paskaitą ir puikią medžiagą pamokoms“, „Ačiū! Supratau kaip paaiškinti atomų spindulių kitimą. Labai naudinga paskaita!“, „Kilo noras mokytis latvių kalbos. Ačiū jums.“ Tai tik dalis atsiliepimų, kurių sulaukė lektoriai, kurių teigimu dalintis savo patirtimi ir žinojimu yra vienas malonumas – „Tikrai taip, labai vertingas. Sužinau kuo mokytojai gyvena šiandien, kas jiems rūpi, kokie klausimai kyla. Taip pat ir mokytojai savo ruožtu pasidalina savo gerąją patirtimi su visais seminaro dalyviais.“ – savo mintimis dalinosi dr. Danguolė Oželienė.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos