20220408 133728 1Balandžio 7 ir 8 dienomis Vilniaus universiteto komanda (prof. Valentina Dagienė, doktorantė Vaida Masiulionytė-Dagienė ir savanorė Alvida Lozdienė) lankėsi Kretingos Marijono Daujoto ir Klaipėdos Gedminų progimnazijose. Kelionės tikslas supažindinti pradinių klasių mokytojus su dirbtinio intelekto ir duomenų raštingumo mokymo galimybėmis.

Šiuo metu Vilniaus universitetas kartu su Nacionaline Švietimo Agentūra, bei Vokietijos ir Austrijos partneriais vykdo projektą TrainDL, skirtą įtraukti į švietimo politiką temas apie dirbtinį intelektą ir duomenų raštingumą. Kaip viena iš projekto veiklų numatyti seminarai mokytojams, kurie buvo pravesti Kretingos ir Klaipėdos progimnazijose.

Kretingos progimnazijoje dalyvavo virš 20 mokytojų. Tarp jų buvo ne tik pradinių klasių ugdymo mokytojai, bet ir mokytojai dalykininkai. Mokytojai nagrinėjo, kas yra dirbtinis intelektas, susipažino su jo atsiradimo ir vystymosi istorija, atliko praktines užduotis. Praktinei daliai buvo pasirinktos žaidybinės veiklos be kompiuterio. Žaisdami stalo žaidimus mokytojai tyrinėjo kaip dirbtinis intelektas gali pats mokytis ir kaip keičiasi jo žaidimo rezultatai priklausomai nuo to kiek žinių dirbtiniam intelektui pavyko sukaupti.
Toks seminaras vyko ir Klaipėdos Gedminų progimnazijoje. Jame dalyvavo apie 20 pradinių klasių mokytojų ir mokytojų dalykininkų, tarp jų nauja mokytoja iš Ukrainos. Taip pat dalyvavo ir keletas mokytojų iš Portugalijos, Graikijos ir Turkijos, kurie tuo metu viešėjo progimnazijoje. Seminaras buvo vedamas lietuvių kalba su vertimu į anglų kalbą. Po seminaro su keliais mokytojais diskutavome, kaip atliktos užduotys padėjo suvokti dirbtinio intelekto veikimo principus. Taip pat pristatėme keletą užduočių idėjų, kurias pritaikysime TrainDL projekto veiklose sekančiuose etapuose.

Tiek Kretingos Marijono Daujoto progimnazijos, tiek Klaipėdos Gedminų progimnazijos mokytojai pastebėjo, kad užduočių pateikimas per įvairias žaidybines veiklas padeda lengviau suprasti ir įsisavinti pagrindinius dirbtinio intelekto principus. Mokytojai pateikė naudingų įžvalgų, kaip galima užduotis patobulinti.

20220407 131747 1 20220407 132437 1 278179787 10227011833902329 1807064130277992108 n 1

 

Plačiau apie projektą skaitykite čia.

  

Parengė: Vaida Masiulionytė-Dagienė

 

Erasmus

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos