20230214 092227Vasario 14 d. Gamtamokslinio ir socialinio raštingumo ugdymo: gamtos didaktikos seminaras buvo neįprastas. Jį vedė Vilniaus Šeškinės pradinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė Laura Gruodienė. Mokytojai pedagoginėse studijose – viena projekto „Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“ (projekto Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001) poveiklių.

Mokytoja Laura su Vaikystės pedagogikos (pradinis ugdymas) II kurso studentais susitiks du kartus. Šį kartą ji dalinosi patirtimi, kaip vesdama pasaulio pažinimo pamokas pasitelkia gamtinę aplinką ir išnaudoja gamtinę medžiagą, kaip dirba lauko klasėje, kokios galimybės gamtinę medžiagą naudoti mokant kitų dalykų ir kokie ryšiai egzistuoja tarp mokomųjų dalykų. Kitas mokytojos vizitas numatytas balandžio mėnesį. Kitąkart mokytoja dalinsis patirtimi, kaip mokydama pasaulio pažinimo pasitelkia IKT.

Po užsiėmimo studentai dėkojo mokytojai už viešnagę, laisvą, paprastą bendravimą, pozityvumą, norą dalintis. Štai keletas studentų atsiliepimų, atgulusių jų refleksijos lapuose: „Sužinojau daug praktinių dalykų, įdomių veiklų, kurias tikrai norėčiau išbandyti“, „Paskaita buvo labai įdomi. Patiko klausytis apie įvairias gamtamokslines veiklas, žiūrėti vaizdo įrašus bei peržvelgti atneštą literatūrą“, „Man įstrigo mokytojos parengtos užduotys. Labai smagu matyti į veiklas įsitraukusius mokinius“, „Pateikta daug vaizdinės medžiagos. Eksperimentuojantys mokiniai tiesiog įkvėpė. Norėčiau tokias veiklas perkelti į savo klasę. Įrašuose viskas matyti: mokiniai nė nepastebėjo, kaip išmoko naujų sąvokų. Atrodo, eksperimentuojant taip lengva buvo mokytis.“ „Praktinės žinios buvo super. Patarimai ir nuotraukose užfiksuoti įrodymai leidžia patikėti, kad galima dirbti įdomiai, nenuskriaudžiant ir kitų dalykų“, „Buvo naudinga pamatyti, kaip integruoti pasaulio pažinimą su kitais dalykais. Įtraukimas. Eksperimentai... Kilo daug minčių ateities pamokoms“, „Pamokas valstybinėje mokykloje pamačiau kitaip. Nuramino, kad viskas nėra taip blogai, kaip sako kiti. Suteikė daug idėjų, kaip gali atrodyti pamokos, jei mokytojas skiria daug dėmesio ir kantrybės“.

Po paskaitos Laura Gruodienė atviravo: Smagu dalyvauti projekte, kur tu kaip mokytojas gali pasidalinti savo patirtimi, idėjomis, uždegti busimuosius mokytojus noru dirbti tokį prasmingą mokytojo darbą. Man patiko, kad studentai provokavo mane, uždavinėjo klausimus. Jiems daug kas rūpi. O aš galėjau atsakyti“.

Dvi akademinės valandos labai greit prabėgo, nes buvo įdomu, aktualu, prasminga.

 

 Parengė: Doc. dr. Rita Makarskaitė – Petkevičienė, Ugdymo mokslų institutas

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos