20250430 093033Paskutinę šių metų balandžio dieną į Vilniaus universiteto Verslo mokyklą, kur apsistoję Vaikystės pedagogikos studentai, žingsniavo Antakalnio progimnazijos, su kuria VU yra pasirašęs bendradarbiavimo sutartį, pirmokai. Dvi šios mokyklos auklėtinių klasės kartu su savo mokytojais Asta Luzginiene ir Paulium Snetkovu bei mokinių padėjėjais Adrija Meilūniene ir Tomu Vidugiriu atvyko į Vaikystės pedagogikos IV kurso studenčių, studijuojančių pasirenkamąjį dalyką „Neformalus švietimas ir edukaciniai projektai“ (dėstytojos: doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė ir dokt. Gintė Marija Ivanauskienė) renginį „Kelionė po gamtos pasaulį“.

Atlikę kelis atmosferos kūrimo pratimus, studentės mokinius suskirstė į 6 grupes ir joms įteikė kelionės bilietus. Kelionės metu kiekviena grupė turėjo apsilankyti šešiose stotelėse. Pirmoje stotelėje mokiniai, taikydami origami popieriaus lankstymo techniką, kūrė atvirukus su pavasarį žydinčiu augalu – tulpe. Atviruką savaip dekoravo. Antra – sodinimo stotelė. Augalo gyvenimas sėkla prasideda, o vienmečių augalų sėkla ir baigiasi. Kiekvienas dalyvis gavo po vazonėlį, žemių, pasirinko norimo augalo sėklas ir jas pasėjo. Parsinešę vazonėlius mokiniai klasėje augins augalus, stebės, kaip jie vystosi ir prisimins bendrą veiklą su studentėmis. 

Trečioji stotelė irgi įsikūrė lauke. Mokiniai turėjo atpažinti veiklos lape pateiktus objektus ir juos nufotografuoti planšetėmis. Visi stengėsi būti kuo pastabesni, gerai išžvalgė aplinką. Ketvirtoje stotelėje mokinių laukė įdomieji tyrimai. Čia buvo galima ir „vikšrą“ pažadinti, ir vulkaną stebėti. Penktoji stotelė – „Mįslių kampelis“. Daug mįslių apie gamtos objektus ir reiškinius žinojo studentės. Dalį jų mokiniai taip pat žinojo, todėl lengvai įminė, o su kitomis – susipažino. Šeštoji stotelė „Iš gamtos į puodelį“ sudomino mokinius aromatiniais augalais, vaistažolėmis, kahoot žaidimu.

Šios trys akademinės valandos buvo visiems naudingos. Mokiniams – tai nauja patirtis mokantis kitoje edukacinėje aplinkoje, studentėms – bendradarbiavimas, dalijimasis ir ieškojimas, idėjos realizavimas ir galimybė pamatyti, kaip visa tai veikia ir ką būtų galima tobulinti. Mokytojai sakosi iš studenčių pasisėmė naujų idėjų ir iš šalies galėjo stebėti savo auklėtinius. Dėstytojai taip pat patenkinti, nes teorija pritaikyta praktikoje ir studenčių patirta, išgyventa.  

Doc. dr. Rita Makarskaitė–Petkevičienė

 

20250430 091445 20250430 090433 copy copy 20250430 095933

 

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos