Apie
Jaunesnioji asistentė
Ingrida Ivanavičė baigė istorijos ir specialiosios pedagogikos (specializacija – logopedija) bakalauro ir edukologijos magistro studijas.
Mokytoja metodininkė, praktikė išleidusi metodinių leidinių skirtų darbui su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais. UMI doktorantė.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Švietimo istorija; Tautinių, etninių mažumų ugdymas ir švietimas; Įtraukusis ir specialusis ugdymas.
Dėstomi dalykai: Gretutinės studijos (GS) - Įtraukusis ugdymas. Profesinės pedagogikos studijos (PPS) - Įtraukusis ugdymas. Profesinės pedagogikos studijos – Profesinė pedagoginė praktika (seminarai ir supervizijos).
| ORCID | |
| ResearchGate |
Adresas: Universiteto 9, 01513 Vilnius, 407 kab.
Telefonas: +370 5268 70 99
Publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
Ivanavičė, I., & Stonkuviene, I., (2025). Education of Lithuanian Roma in the Context of Creating the New Soviet Man. Historia Scholastica, 1 (11), 149-176.
Stonkuviene, I., & Ivanavičė, I. (2023). “Looking for pen pals”: internationalist upbringing in a school of the Lithuanian SSR in the late Soviet era. Paedagogica Historica, 60(6), 972–991. https://doi.org/10.1080/00309230.2023.2286599
Žemaitėlytė-Ivanavičė, I. (2020). The Confrontation of Education and Customary Law at School: the Case of Roma girls. Journal of education culture and society. Vol. 11 No. 2, 68-81.
Stonkuvienė, I., & Žemaitėlytė-Ivanavičė, I. (2019). Roma Children at Lithuanian School: In Search of Identity. Proceedings of ICERI2019 Conference. Spain: Seville, 8256-8264.
Žemaitėlytė-Ivanavičė, I. (2018). Romai pagrindinėje mokykloje: tarp selektyvios izoliacijos ir visiškos niveliacijos [The Roma at a Secondary Education School: Between Selective Isolation and Full Nivelation], Acta paedagogica Vilnensia, 41, 72 – 86.
Tyrimai
Projektinė veikla
Nacionaliniai projektai
Naujojo žmogaus ugdymas sovietinėje mokykloje: Lietuvos atvejis (LMTLT, S-LIP-19-68/ (1.78) SU-810).
Lietuvos mokslo tarybos (LMT) lituanistinių tyrimų ir sklaidos programos projektas. Tyrėja. Vykdymo laikotarpis: 2019-2022.
Delinkventiniu elgesiu pasižymintys vaikai: tinkamiausios mokyklos sistemos reakcijos paieškos (Nr. P-EDU-23-14).
Jaunesnioji mokslo darbuotoja. Vykdymo laikotarpis: nuo 2025-04
Emocinė kognityvinė klasė, ypatingą dėmesį kreipianti į besimokančių akademinių rezultatų gerinimą, teigiamas emocijas, streso ir depresijos mažinimą (Nr. P-EDU-23-9).
Jaunesnioji mokslo darbuotoja. Vykdymo laikotarpis: nuo 2025
KITA AKADEMINĖ VEIKLA
Mokslo renginiai
Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)
1. Sakytinė istorija kaip edukologinio tyrimo metodologinė prieiga
IX Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija ,,Mokslas švietimo ateičiai: įtrauktis, inovacijos ir atspari visuomenė
Šiauliai (Lietuva). 2025 10 16-17.
2. Mokyklos reakcijos į delinkventinį mokinių elgesį retrospektyva ir perspektyvos įtraukiojo ugdymo kontekste
IX Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija ,,Mokslas švietimo ateičiai: įtrauktis, inovacijos ir atspari visuomenė
Šiauliai (Lietuva). 2025 10 16-17
3. Who Teaches Who? Teachers’ Emotions In The Context Of The History Of Roma Education In Lithuania.
ISCHE 46 (International Standing Conference for the History of Education)
Lille, France, 2025
4. Oral History as a Litmus Test for Educators' Emotions and Young Researcher Self-Criticism.
Tarptautinė Europos edukacinių tyrimų asociacijos (ECER) konferencija.
Nicosia (Kipras). 2024.
5. Sakytinė istorija kaip emocinio naratyvo lakmusas disertaciniame tyrime.
VIII-oji Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija
Vilnius, (Lietuva). 2024 10 17-18.
6. Internationalism with a Human Face or Russification: Internationalist Upbringing in Schools of the Lithuanian SSR”, (pranešimas kartu su Stonkuvienė, I.)
Europos edukacinių tyrimų asociacijos (ECER) konferencija.
Glasgow (Jungtinė Karalystė). 2023 08 21-25.
7. Between Past and Future: the Case of Roma Education in Vilnius, (pranešimas kartu su Stonkuvienė, I.)
Europos edukacinių tyrimų asociacijos (ECER) konferencija,
Glasgow (Jungtinė Karalystė). 2023 08 21-25.
8. Sakytinė istorija kaip sovietmečio ugdymo(si) realybės rekonstrukcija: romų etninės grupės švietimas Lietuvoje.
LETA, Kaunas (Lietuva), 2023.
9. The Confrontation of Education and Customary Law at School: the Case of Roma girls.
7th International online conference Education. Culture. Society,
Wroclaw (Lenkija). 2020 09 11-12.
10. Roma Children at Lithuanian School: in Search of Identity, (pranešimas kartu su Stonkuviene, I).
Tarptautinė mokslinė konferencija ICERI 2019.
Sevilija (Ispanija). 2019 11 11-13.
Akademinės išvykos
Mokslinės stažuotės
2024 m. stažuotė Rygos universiteto Liepojos akademijoje, Latvija.
2023 m. 13th History of Education Doctoral Summer School (HEDSS). Ciuricho universitetas, Šveicarija.
2021 m. Doktorantų vasaros mokykla EERA Summer School „Beyond the Basics in Educational Research methodology: Research ethics in educational research“ Jyväskylä universitetas, Suomija.
2016 m. Tarptautinė stažuotė „Holocaust studies for educators “, Yad Vashem, Izraelis.
Narystė
Profesinėse asociacijose
Europos edukacinių tyrimų asociacijos (EERA) narė.
Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) narė
ISCHE (International Standing Conference for the History of Education) narė
Mokslo populiarinimo veikla
Interviu
Sveikata 2017-08-05 „Disleksija ir disgrafija pedagoginiame darbe“ (Žinių portalas LRT.lt. Laida: „Sveikata “).
https://bit.ly/3ir4K4d [2017.08.05]
Kita
Žodinis pranešimas viešojoje Nacionalinės švietimo agentūros diskusijoje „Mokyklų patirtys ir iššūkiai ugdant romų tautybės vaikus“ (Vilnius: NŠA). Pranešimo tema ,,Romų mokinių ugdymo(si) patirtys“.
https://bit.ly/3W3ZYr4 [2020.11.05]
Pranešimas „Tautų draugystė kaip sovietmečio mokyklos projektas“ seminare ,,Consilium Educationis” tema ,,Taika, lygybė, brolybė ir kiti sovietinio švietimo mitai“, VU Filosofijos fakultetas, [2022].
Žodinis pranešimas Vilniaus miesto pedagoginės-psichologinės tarnybos konferencijoje „Socialinės atskirties ir kitų kultūrų įtrauktis į profesinį mokymą“. Pranešimo tema „Romai Lietuvoje: tarp istorinės perspektyvos ir šiandienos realybės“. Vilnius: VPPT.
https://bit.ly/3ZyV48u [2017.05.16]
Teatralizuoto renginio Vilniaus miestui ,,Atmintis apie tai, ko netekome” skirto Holokausto aukų atminimo dienai paminėti dalies Vilniaus lėlės teatre organizavimas (Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti sekretoriato direktoriaus R. Račinsko padėka, 2018-02-05)
Reikšmingiausi pasiekimai
Nacionaliniai ir tarptautiniai apdovanojimai
2025 m. įteikta ŠMSM padėka už švietimo vertybių, artimų habil. dr. Meilės Lukšienės idealams puoselėjimą, mokyklos, kurioje kiekvienas vaikas gali augti, mokytis ir atrasti save kūrimą, bei veiklą, kuri įkvepia tikėti mokytojo darbo prasmingumu, švietimo sistema ir Lietuvos ateitimi.
2020 m. įteikta Vilniaus miesto mero padėka už reikšmingas iniciatyvas prisidedant prie Vilniaus romų socialinės integracijos įgyvendinimo.
