Ugdymo teorijos ir kultūros katedros mokslinių tyrimų kryptys
Katedros mokslinio tyrimo kryptis: Lietuvos švietimo politika ir švietimo kultūra
Tikslas: Tirti nacionalinę švietimo politiką ir švietimo kultūrą
Trukmė: 2015-2019 metai
Mokslo-tiriamojo darbo vadovas (koordinatorius): prof. dr. Lilija Duoblienė, Edukologijos katedros vedėja
Tyrimo kryptys:
- Švietimo politikos tendencijos ir jų sąsajos su kultūros politika;
- Bendrojo ugdymo mokyklų kultūra;
- Lietuvos švietimo trajektorijos;
- Eurocentrinis ir globalus požiūris į bendrąjį lavinimą;
- Aukštasis mokslas;
- Švietimo/ugdymo filosofija;
- Ugdymo turinio tobulinimo ir vadybos tyrimai;
- Lietuvos švietimo/edukacinio paveldo studijos;
- Tarpkultūrinis dialogas švietime;
- Asmeninio tapatumo problema;
- Lyčių skirtumai švietime ir moksle.
Mokslo tiriamojo darbo užduotys 2017 metams:
- atlikti švietimo politikos tendencijų analizę sąsajoje su kultūros politika;
- atlikti tarptautinio PISA tyrimo duomenų lyginamąją analizę;
- tirti bendrojo ugdymo mokyklų kultūrą, nustatant tarp atskirų interesų grupių atsirandančius įtampų laukus;
- identifikuoti pagrindines Lietuvos švietimo trajektorijas, parodant eurocentrinio ir globalaus požiūrių į bendrąjį lavinimą dermę bei sankirtas;
- atlikti kelių valstybinių aukštojo mokslo institucijų transformacijos lyginamąją analizę.
Seminarų „Consilium Educationis“ suvestinė
Eil. Nr. |
Pranešimo pavadinimas |
Pranešėjas |
Seminaro data |
---|---|---|---|
1. |
Tikėjimas žmogaus ugdymo vyksme |
Prof. habil. dr. L. Jovaiša |
2007-10-25 |
2. |
Ugdymas kaip vadyba |
Prof. habil. dr. B. Bitinas |
2007-12-13 |
3. |
Naujosios mokyklos: ištakos ir metodologinės prieigos |
Doc. dr. S. Valatkienė |
2008-02-21 |
4. |
Projekcinės pedagogikos eskizo brėžtis |
Prof. habil. dr. V. Targamadzė |
2008-03-31 |
5. |
Viltis - ugdymo variklis. Tačiau kokia viltis? Popiežiaus Benedikto XVI enciklika "Spe salvi" |
K. J. Pranciškus |
2008-04-29 |
6. |
1.Mokymo procesas kaip asmenybės raidos veiksnys J. Vaitkevičiaus didaktikoje 2.Šiuolaikinio žmogaus socializacijos problema J. Vaitkevičiaus socialinėje pedagogikoje |
Prof. R. Vasiliauskas, prof. habil. dr. V. Aramavičiūtė |
2008-10-30 |
7. |
A. Maceinos fundamentinės ugdymo idėjos šiuolaikiniame diskurse |
Prof. habil. dr. E. Martišauskienė |
2008-11-27 |
8. |
Kibernetika ir radikalus konstruktyvizmas edukologijoje |
Doc. dr. D. Kirvelis |
2008-12-11 |
9. |
Kontrolė švietime: ko siekiama ir kam ji naudinga ? (M.Foucault perspektyva) |
Doc. dr. L. Duoblienė |
2009-02-26 |
10. |
Experiential Educology in Developing Democracies in the World |
Prof. J. Fisher |
2009-03-26 |
11. | Švietimo politikos ir politizavimo demarkacija | Švietimo politikos centro vadovė V. Būdienė | 2009-05-28 |
12. | Ugdymo bendrosios programos ir bręstančios smegenys: optimalios atitikties paieškos | Prof. A. Bagdonas | 2009-10-22 |
13. | Švietimas ir rinkos ekonomikos dėsniai - (ne)galima ignoruoti | G. Kadziauskas | 2009-11-12 |
14. | Lyčių skirtumai švietime ir moksle: kokios problemos | Doc. dr. G. Purvaneckienė | 2009-12-10 |
15. | Individualizmo problematika bendrojo lavinimo mokykloje | Dr. P. Gudynas | 2010-02-18 |
16. | Designing and evaluating serious games for people with learning disabilities and sensory impairments (Tikslinių žaidimų, skirtų žmonėms su mokymosi ir jutimo sutrikimais, konstravimas ir vertinimas) | D. Brown (Notingemo Trent Universitetas) | 2010-03-18 |
17. | Kolektyvinės monografijos "Lietuvos švietimo politikos transformacijos" pristatymas | Doc. L. Duoblienė, doc. T. Bulajeva | 2010-04-22 |
18. | Mokyklos (įsi)vertinimas. Prasmės ir naudos paieškos | G. Kazakevičius | 2010-05-20 |
19. | Darnus vystymasis švietime | Dr. L. Galkutė | 2010-10-21 |
20. | Kultūrinis saugumas: Azijos kultūros adoracijos ir grėsmės | Doc. V. Jaskūnas | 2010-12-16 |
21. | Monografijos "Ideologizuotos švietimo kaitos teritorijos" pristatymas | Prof. L. Duoblienė | 2011-03-31 |
22. | Disertacinis tyrimas: tikrovės nuotrauka ir kūrybinis projektas | Prof. B. Bitinas | 2011-04-27 |
23. | Pedagogikos istorija: kryžkelėj ar pakelėj? | Doc. dr. I. Stonkuvienė | 2011-10-27 |
24. | Profesijos filosofija-universitetinių studijų (ne) opozicija | Prof . dr. V. Žydžiūnaitė | 2012-02-23 |
25. | Masinis aukštasis išsilavinimas: Iššūkiai edukologijos mokslininkams | Prof. dr. L. Sajienė | 2012-04-05 |
26. | Kinas ir filosofinė edukacija | Prof. dr. J. Rubavičienė | 2012-05-03 |
27. | Prof. A. Helmkės knygos „Pamokos kokybė ir mokytojo profesionalumas: diagnostika, vertinimas, tobulinimas“ pristatymas | Prof. V. Targamadzė | 2012-10-25 |
28. | Integruotų tarpdisciplininių temų rengimo ypatumai | Prof. I. Tavkhelidze | 2012-11-08 |
29. | Šiuolaikinis virtualus mokymasis: metodikų ir technologijų darna | Prof. habil. dr. A. Targamadzė |
2012-12-13 |
30. | Krikščionybė tik iš praeities paveldėtas antikvarinis dalykas ar veikiau kitokio gyvenimo galimybė | Dr. A. Navickas |
2013-03-21 |
31. | Koučingas - XXI amžiaus (ne)simuliakras | Rina G. Singh |
2013-05-16 |
32. | Mokslo studijos „Leonas Jovaiša: nuo pedagogikos edukologijos link“ pristatymas |
2013-06-14 |
|
33. | Ugdymo teorijos taikymas dėstyme: kognityvinis krūvis, Aš veiksmingumas ir savireguliacija | Dr. Kristina Mattis |
2013-10-29 |
34. | Švietimo pagalba bendrojo ugdymo mokykloje: problemos ir jų sprendimo galimybės | Dr. Rolandas Zuoza, prof. habil. dr. Vilija Targamadzė, lekt. dr. Eglė Celiešienė, doc. dr. Violeta Rimkevičienė, Asta Malakauskienė, Gintarė Juzukonienė |
2013-12-19 |
35. | Globalizacijos iššūkiai šiuolaikiniam žmogui ir jų įveikos alternatyvos | Kun. fil. dr. Vladimir Solovej |
2014-02-27 |
36. | Irenos Stonkuvienės monografijos „Augti Lietuvoje: ugdymo kaip inkultūracijos eskizai“ pristatymas | Doc. dr. Irena Stonkuvienė |
2014-03-27 |
37. |
Testavimas: tikrovė ir iliuzijos |
Doc. dr. Zita Mažuolienė |
2014-10-30 |
38. |
Mokyklinė matematika: matematinis raštingumas, samprotavimų loginis tikslumas ir vertybių ugdymas |
Prof. dr. Rimas Norvaiša |
2015-02-26 |
39. |
Valstybiniai brandos egzaminai - vientisos švietimo sistemos dalis |
Prof. habil. dr. Aleksandras Targamadzė | 2015-10-29 |
40. | Ne(rodoma) ir (ne)matoma mokyklos kultūra: įtampos laukų analizė | Prof. dr. Lilija Duoblienė, doc. dr. Irena Stonkuvienė, dr. Šarūnė Nagrockaitė | 2015-12-10 |
41. | Jungtinės edukologijos krypties doktorantūros veiklos optimizavimo diskursas | Prof. dr. Jonas Ruškus | 2016-02-18 |
42. | Acta Paedagogica Vilnensia linkmės: istoriniai, komerciniai ir akademiniai iššūkiai | prof. habil. dr. Vanda Aramavičiūtė, doc. dr. Irena Stonkuvienė | 2016-10-06 |
43. | Tarp Scilės ir Charibdės: aukštasis mokslas permainų metais | prof. dr. Almantas Liudas Samalavičius | 2016-11-10 |
44. | Etinės gairės socialiniams tyrimams | prof. dr. Vilma Žydžiūnaitė | 2017-03-29 |
45. | Matematika ir jos mokymas | prof. habil. dr. Rimas Norvaiša | 2017-04-20 |
46. | Ritualas ugdyme. Berlyno ritualų ir gestų studija | prof. dr. Christoph Wulf | 2017-11-16 |
Leidžiami mokslo darbai
Mokslo žurnalai
ACTA PAEDAGOGICA VILNENSIA (ISSN 1392-5016)
Kiti leidiniai
Vanda Aramavičiūtė. Vertybės ir ugdymas: tarp kaitos ir stabilumo. Mokslo studija. 2016.
Vilija Targamadzė, Sigita Girdzijauskienė, Aida Šimelionienė, Palmira Pečiuliauskienė, Zita Nauckūnaitė. Naujoji (Z) karta - prarastoji ar dar neatrastoji? Naujosios (Z) kartos vaiko mokymosi procesų esminių aspektų identifikavimas. Mokslo studija, 2015.
Vilija Targamadzė. Bendrojo ugdymo mokykla kryžkelėje: akivarai ir kūlgrinda. Monografija. 2014.
Irena Stonkuvienė. Augti Lietuvoje: ugdymo kaip inkultūracijos eskizai. Monografija. 2013.
Mokslo studija. LEONAS JOVAIŠA: nuo pedagogikos edukologijos link. Sudarė Vanda Aramavičiūtė. 2013.
Vilija Targamadzė. Vitalija Gražienė. Projektinio ir probleminio mokymo(si) taikymo edukologijos studijų baigiamuosiuose darbuose rekomendacijos. Metodinė priemonė. 2012.
Lilija Duoblienė. Ideologizuotos švietimo kaitos teritorijos. Monografija. 2011.
Vilija Targamadzė. Švietimo organizacijų kultūra. Metodinė priemonė. 2011.
Monografija. Moteris fiziniuose ir technologiniuose moksluose: mokinė, studentė, mokslininkė. Sudarė: Aurelija Novelskaitė, Giedrė Purvaneckienė. 2011.
Vilija Targamadzė. Alternatyvi bendrojo lavinimo mokykla: mokyklos naratyvo kontūrai. Monografija. 2011.
Tatjana Bulajeva ir kt. Studijų programų atnaujinimas: kompetencijų plėtotės ir studijų siekinių vertinimo metodika. V., 2011.
Tatjana Bulajeva ir kt. Studijų programų vadovas. Metodinė priemonė studijų programų komitetų nariams ir dėstytojams. V., 2011
Monografija. Lietuvos švietimo politikos transformacijos. Sudarė: Tatjana Bulajeva, Lilija Duoblienė. 2009.
Lilija Duoblienė. Šiuolaikinė ugdymo filosofija: refleksijos ir dialogo link. Mokymo priemonė. 2006.
Vanda Aramavičiūtė. Auklėjimas ir asmenybės dvasinė branda. Monografija. 2005.
Projektai
- Oficialioji ir demotinė mokyklos kultūra: įtampos laukų analizė. Projektas finansuotas Lietuvos mokslo tarybos (Mokslininkų grupių projektai). Projekto vadovė Lilija Duoblienė. 2014 - 2015 m.
- Studijų sistemos analizė ir tobulinimas (STAT, projekto kodas Nr.VPI-2.1-ŠMM-01-V-02-004). Projekto vadovė Tatjana Bulajeva. 2012 - 2013 m.
- Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra II etapas. Stažuotoja Vida Komičienė. Tatjana Bulajeva. 2012-09-01 - 2013-06-30;
- LMT parama periodiniams leidiniams: "Acta Pedagogika Vilnensia". Projekto vadovės: Vanda Aramavičiūtė, Irena Stonkuvienė. 2011-07-01 – 2014-06-30.
- Ugdymas kaip inkultūracija (LIT-4-16/ LSS-250000-828). Projekto vadovė Irena Stonkuvienė. 2011-05-01 – 2012-12-31;
- Projektinio ir probleminio mokymo(-si) taikymo edukologijos studijų baigiamuosiuose darbuose tyrimas (MIP-009/2011/LSS-250000-1221). Projekto vadovė Vilija Targamadzė. 2011-06-01 - 2012-12-30.
- Tapatumas, kultūrinė transmisija ir nacionalinis švietimas. Projektas finansuotas Lietuvos mokslo tarybos (Mokslininkų grupių projektai). Projekto vadovė Lilija Duoblienė, projekto grupė: Tatjana Bulajeva, Irena Stonkuvienė, Giedrė Purvaneckienė. 2010 m.
Apgintos disertacijos
Pavardė, Vardas | Disertacijos pavadinimas | Gynimo data |
BARTAŠEVIČIUS Robertas | Neoliberalizuotos bendrojo ugdymo politikos transformacijos: kritinė diskurso analizė | 2015 09 25 |
NAGROCKAITĖ Šarūnė | Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklos ugdymo turinio samprata: diskurso analizė | 2015 09 22 |
VENSLOVAITĖ Vita | Mokytojo naratyvo įtaka mokinio estetiniam suvokimui: muzikinės raiškos fenomenologinė perspektyva | 2013 09 20 |
VORONOVIČ Roman | Mokinių pažintinių mokėjimų ugdymas panaudojant realų ir virtualų eksperimentą chemijos pamokose | 2013 09 20 |
BANKAUSKIENĖ Inga | Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija ir jos tobulinimo prielaidos Lietuvos bendrojo ugdymo mokykloje | 2013 06 21 |
ZYGMANTAS Janete | Atvykusių į Lietuvą suaugusių lietuvių kalbos mokymosi sunkumai: etnografinis atvejo tyrimas | 2011 06 29 |
ČIULADIENĖ Gražina | Paauglių konfliktai ir jų sprendimo pedagoginės strategijos | 2008 02 08 |
TINFAVIČIENĖ Ingrida | Lietuvos universitetinio aukštojo mokslo paradigmų kaita: edukologijos magistrantūros studijų atvejis | 2008 10 15 |
BUZAITYTĖ KAŠALYNIENĖ Jolita | Socialinių paslaugų teikimo moksleiviams poreikių prielaidos | 2003 04 09 |
BULAJEVA Tatjana | Pedagogų saviugdos veiksniai švietimo kaitos sąlygomis | 2001 03 02 |
DUOBLIENĖ Lilija | Mąstymo ugdymas mokant filosofijos gimnazijoje | 2000 12 29 |
SPRINDŽIŪNAS Andrius | X-XII klasių mokinių ugdymas | 2000 12 29 |
Save
Save
Save
Save