FSF įvykiai

Vaiku universitetasCOVID-19 viruso sukeltos krizės metu viena dažniausiai iškildavusių temų – nuotolinis mokymasis. Viešoje erdvėje dalytasi patirtimi, iššūkiais ir patarimais, skirtais mokytojams, dirbantiems šioje netradicinėje mokymosi erdvėje, tačiau daug rečiau buvo keliamas klausimas apie pačius mokinius ir jų poreikius bei sunkumus. Vilniaus universiteto (VU) mokslininkai, reaguodami į naujus mūsų visuomenei kylančius iššūkius, subūrė tarpdisciplininę mokslininkų komandą ir pradėjo įgyvendinti projektą „Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu“.
 
„Projekto stiprybė yra tai, kad žiūrima iš įvairių disciplinų: iš medicinos ir klinikinės psichologijos – į vaiko fizinę ir psichikos sveikatą, iš raidos psichologijos – į skirtingo amžiaus vaikų poreikius, iš edukacinės psichologijos bei edukologijos – į vaiko mokymosi sėkmę plačiąja prasme, iš socialinių mokslų perspektyvos, socialinio darbo žvelgiama į vaiko socialinę aplinką, pagaliau net iš kriminologijos – į elektroninėje erdvėje patiriamas patyčias ir apskritai saugumą internete“, – pabrėžia projekto vadovė Psichologijos instituto profesorė dr. Roma Jusienė.
Skaityti daugiau

shoutVilniaus universitetas įgyvendina projektą Social Sciences and Humanities in intersectoral Outreach for better education and sustainable innovations“ (SHOUT), kurio tikslas – stiprinti socialinių ir humanitarinių mokslų vaidmenį bei šių mokslų atstovų gebėjimus sprendžiant visuomenėje kylančias problemas bei siūlant inovatyvius sprendimus atliepiant Jungtinių Tautų Darnaus Vystymosi Tikslus. Šiuo projektu siekiama stiprinti bendradarbiavimą bei žinių dalijimąsi tarp sektorių taip didinant socialinių ir humanitarinių mokslų absolventų ir tyrėjų įsidarbinimo galimybes.

Skaityti daugiau

Nijolė Radavičienė 642x410 copyPedagogas turi nuolatos augti ir tobulėti – sako Filosofijos fakulteto docentė, projekto „Tęsk“ VU grupės vadovė Nijolė Radavičienė. Tad mokytojo kelio pradžiai palengvinti įgyvendinamas projektas „Tęsk“ siūlo pedagoginę stažuotę, kurios metu pedagogas įgytų kompetencijų praktiniame darbe, sėkmingai integruotųsi į mokyklos bendruomenę ir tobulėtų kaip mokytojas. Apie ką yra šis projektas, kaip jis vyksta ir kas jau pasiekta ir kalbamės su Nijole Radavičiene.
Skaityti daugiau

hand 3666974 1920 642x410Europoje augant artimuosius slaugančiųjų skaičiui, vis didesnis dėmesys atkreipiamas į jų psichologinę savijautą. Reaguodami į pokyčius visuomenėje, Vilniaus universiteto (VU) mokslininkai, bendradarbiaudami su kolegomis iš Švedijos, pristatė specialią internetinę programą „Slaugau artimą“ ir kviečia atlikti apklausą, kuria siekiama geriau suprasti slaugančių savo artimuosius situaciją ir pagalbos poreikius. Šią programą ir situaciją Lietuvoje bei Europoje pristato dokt. Ieva Biliunaitė (Linšiopingo universitetas, Švedija) ir dokt. Austėja Dumarkaitė (VU).
Skaityti daugiau

DSC04229 copy copyVilniaus universitetas liepos 2 d. iškilmingai užbaigė studijų metus. Ceremonijos metu buvo pagerbti universiteto mokslininkai ir bendruomenės nariai už reikšmingus mokslo pasiekimus 2019 metais.

Norime pasidžiaugti ir labai pasveikinti Filosofijos fakulteto bendruomenės narius, kuriems buvo įteikti apdovanojimai:DSC04225 copy copy

Prof. Ritai Šerpytytei už geriausią humanitarinių mokslų publikaciją.

Prof. Irenai Juozeliūnienei, lekt. Irmai Budginaitei – Mačkinei, Indrei Bielevičiūtei už geriausią taikomąjį darbą.

Sveikiname, didžiuojamės ir linkime toliau tęsti pradėtas veiklas.

Skaityti daugiau

14280009copy02VU Filosofijos fakulteto Kontinentinės filosofijos ir religijos studijų katedros vedėjos prof. habil. dr. Ritos Šerpytytės teigimu šiuolaikinės religijos studijos - tai teoriniai akupunktūros seansai, atrandantys skaudamus taškus ir juos išjudinantys. Trumpame pokalbyje profesorė papasakojo apie savo kelią iki religijos studijų, apie tarptautines konferencijas bei paskaitas kituose pasaulio universitetuose ir pristatė Religijos studijų magistrantūros programą. Profesorė nemano, jog religijos studijos išgelbės pasaulį, bet jos gali padėti mažinant paviršutinišką šiandieninės visuomenės požiūrį į religiją.

Skaityti daugiau

projektas inovatyvus mokytojų ugdymasNorint, kad mokymasis vyktų sklandžiai, jis turi tapti mūsų savasties dalimi, juo reikia mėgautis. Tada greičiausiai patirsime tai, ką pozityviosios psichologijos atstovas Mihaly Csikszentmihalyi vadina tėkme (angl. flow), kai atsiranda sveika įtampa tarp asmens gebėjimų ir mokymosi iššūkių ir sukuriama optimali besimokančiajam pažinimo erdvė. Tokias erdves kuria Islandijos, Korko, Šiaulių, Vytauto Didžiojo ir Vilniaus universitetų partneriai „Erasmus+“ strateginių partnerysčių projekte „Inovatyvus mokytojų ugdymas taikant personalizuotą mokymąsi“ (Nr. 2018-1-LT-KA203-046979, angl. Innovative Teacher Education through Personalized Learning (INTERPEARL)). Šiuo projektu siekiama sukurti, įgyvendinti, išbandyti ir perkelti inovatyvias personalizuoto mokymosi praktikas į mokytojų ugdymo sistemą.
Skaityti daugiau

Religinio zmogaus atsakomybe 3D 642x410Vilniaus universiteto leidykla pristato naujieną – Sankt Peterburgo judaikos instituto mokslininko Alexanderio Lvovo ir VU Filosofijos fakulteto mokslininkės Aušros Pažėraitės monografiją „Religinio žmogaus atsakomybė: Lietuvos žydų rabiniška mintis tarp racionalizmo ir chasidiško misticizmo“, kurioje į įvairius klausimus siekiama atsakyti analizuojant žydų bendruomenės (vadintos „šventąja bendrija“, kehila kdoša) skaldymosi į įvairias grupines tapatybes pradžią, vykusią Vilniaus Gaono gyvenimo paskutiniais dešimtmečiais, kai tradiciniai ginčai šioje bendrijoje, spręsti remiantis šventaisiais tekstais, transformavosi į ideologinius konfliktus, atsirėmusius į asmenybių charizmą ir išpažįstamas idėjas.
Skaityti daugiau
Puslapis 12 iš 199
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos